Hétfőtől megállás nélkül halad át a metró a Semmelweis Klinikák és a Corvin-negyed állomáson

Publikálás dátuma
2020.07.09. 08:30

Fotó: Béres Márton / Népszava
Munkanapokon Kőbánya-Kispest és a Nagyvárad tér között, hétvégéken pedig Kőbánya-Kispest és a Lehel tér között a metró helyett továbbra is pótlóbusszal lehet utazni.
Hétfőtől megállás nélkül halad át az M3-as metró a Semmelweis Klinikák és a Corvin-negyed állomáson felújítási munkálatok miatt – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) csütörtökön az MTI-vel. Az M3-as metró továbbra is a Nagyvárad tér és Újpest között közlekedik, a két lezárt metróállomás környezetét a Kálvin tér és a Népliget között közlekedő, M30-as jelzésű pótlóbusszal lehet majd elérni. A busz használatát a BKK kifejezetten csak annak ajánlja, aki a két újonnan lezárt állomás környékére tart. Munkanapokon Kőbánya-Kispest és a Nagyvárad tér között, hétvégéken pedig Kőbánya-Kispest és a Lehel tér között a metró helyett továbbra is pótlóbusszal lehet utazni – írta a BKK.
Szerző

Rendkívüli parlamenti ülés lesz jövő héten

Publikálás dátuma
2020.07.09. 08:13

Fotó: Soós Lajos / MTI
Orbán Viktor miniszterelnök a kormány nevében szeretne felhatalmazást kérni az Országgyűléstől arra, hogy az Európai Tanácsban hozzájáruljon az Európai Bizottság által összeállított gazdasági mentőcsomag elfogadásához – tudta meg lapunk.
A kormány rendkívüli parlamenti ülést hív össze jövő héten hétfőre és keddre – értesült a Népszava több képviselőtől is. Mint forrásaink elmondták, Orbán Viktor miniszterelnök a kormány nevében szeretne felhatalmazást kérni az Országgyűléstől arra, hogy az Európai Tanácsban hozzájáruljon az Európai Bizottság által összeállított gazdasági mentőcsomag elfogadásához. Vagyis várhatóan egy parlamenti határozatot fogadnak el ezzel kapcsolatban a képviselők. Mint ismert, a koronavírus miatt kialakult gazdasági krízist az Európai Bizottság egy összesen 750 milliárd eurós élénkítési csomaggal orvosolná, ennek egy része kedvezményes hitelként, egy része pedig vissza nem térítendő támogatásként állna a tagállamok rendelkezésére. A pénzt hitelfelvétellel teremtené elő az unió, ezzel kapcsolatban pedig Orbán Viktor az elmúlt hetekben többször is kritikákat fogalmazott meg. Kormánypárti forrásaink arról nem tudtak, hogy ezen kívül másról is döntene a Ház. Az elmúlt napokban ugyanakkor a kormányoldalról felvetették a nemzeti vagyonról szóló törvény módosítását, amellyel megteremtenék a lehetőséget arra, hogy elvegyék a Lánchidat a fővárostól.
Szerző

Még nem a magyar államé a trieszti kikötő

Publikálás dátuma
2020.07.09. 06:40

Fotó: Simona Dibitonto
Egy év alatt sem sikerült lezárni a tranzakciót, ettől függetlenül a magyar állam csak tavaly 11,2 milliárd forintnyi eurót pumpált a fejlesztést megvalósító cégbe.
Havonta több mint hétmillió forintjába kerül a Szijjártó Péter vezette Külgazdasági és Külügyminisztérium által tervezett trieszti kikötő – derült ki a kikötő fejlesztésére létrehozott állami cég kormány.hu-ra feltöltött szerződéseiből. A dokumentumok szerint ingatlanbérlésből, tanácsadói szerződésekből és egyéb költségekből jön össze ez az összeg. A tulajdonos magyar állam már tavaly 31,7 millió eurót – jelenlegi árfolyamon számolva 11,2 milliárd forintot – pumpált a trieszti kikötő fejlesztését megvalósító Adria Port Zrt.-be, részint készpénzben. A vállalkozás mérlegadataiból és Szijjártó Péter tavalyi sajtóközléseinek az összegzéséből úgy tűnik, hogy eddig legalább mintegy 88 millió eurót, azaz mintegy 31 milliárd forintot költött el a tengeri vállalkozásra a külügy. Szijjártó Péter tavaly júliusban, az akkor még olasz belügyminiszteri posztot betöltő Matteo Salvini oldalán tartott olaszországi sajtótájékoztatón múlt időben beszélt arról, hogy az állam 31 millió euróért vette meg a 300 méteres tengeri partszakasszal rendelkező 32 hektáros területet Triesztben, illetve további 25 millió eurót pengetett ki a 60 évre szóló kikötői koncessziós jogért. Azonban az ügyletet még nem zárták le. A tárca lapunknak küldött tájékoztatása szerint ugyanis még nem vehettük birtokba az ingatlant, mivel jelenleg az „érintett terület és koncessziós jog kapcsán a tulajdonszerzés véglegesítése van folyamatban.” Csak ezt követően vághatnak bele a teherkikötői terminál és logisztikai szolgáltató központ létrehozásába. Arra a kérdésünkre, hogy a korábbi becslés szerint 100 millió eurós beruházás mikorra jöhet létre, a tárca nem válaszolt. Korábban a minisztérium azt tervezte, hogy a trieszti kikötőt magyar vállalkozások tudják majd export célokra használni. A ragyogó jövőhöz képest a jelen még szürkécske: az Adria Port Zrt. egyelőre 75 ezer eurós – 26 milliós veszteséggel zárta az évet. A kikötőfejlesztő cég szerződéseiből kiderül például, hogy a zrt. a kormány állandó beszállítójának tekinthető Porschétől lízingel autót.