Diplomata útlevéllel, a kormány segítségével jön haza az Emirátusokból Dzsudzsák

Publikálás dátuma
2020.05.05. 20:38
Dzsudzsák Balázs
Fotó: Népszava
A válogatott focista csapatkapitány is, a külügy szerint ez elég indok a különleges jogokat biztosító útlevél használatához.
Több forrásból úgy értesült az Index, hogy a magyar válogatott futballista, Dzsudzsák Balázs a magyar állam segítségével hagyta el kedden az Egyesült Arab Emírségeket, hogy Magyarországra utazzon. Információink szerint a Dzsudzsákot szállító gépen hét másik magyar állampolgár is utazott.  A Külgazdasági és Külügyminisztérium a lap kérdésére megerősítette, hogy Dzsudzsák Balázs hét másik magyar állampolgárral együtt utazik azon a mentesítő járaton, ami az esti órákban landol Magyarországon Az Emirátusokban a koronavírus-járvány miatt leállt a polgári légiforgalom, ezért csak az ehhez hasonló járatokkal lehet elhagyni az országot. 
Dzsudzsák Balázs rendelkezik diplomata útlevéllel tekintve, hogy a magyar labdarúgó válogatott csapatkapitánya

– válaszolta a minisztérium az újság kérdésére.A lap információi szerint több magyar sportolónak van hasonló okmánya, a futballista is korábban kapta meg a diplomata útlevelét.   A minisztérium válaszában arra is kitért, hogy folyamatosan zajlik a külföldön rekedt magyarok hazahozatala. Eddig 9455 magyar állampolgárnak segített hazajutni a magyar állam, 672 magyar utazását pedig még szervezik. Jelenleg is úton van Észak – Amerikába egy járat, ami 121 embert hoz haza Miamiból, New Yorkból és Torontóból, valamint Izlandról.  A 108-szoros válogatott Dzsudzsák 2016 óta játszik az Egyesült Arab Emirátusokban. Előbb az al-Vahda, majd pedig az Ittihad Kalba játékosa volt, télen került jelenlegi csapatához, az al-Ainhoz. Az Ittihad Kalba még az előtt küldte el Dzsudzsákot, hogy lejárt volna a szerződése. A klubelnök egy tévéműsorban azt mondta, hogy sem védekezésben, sem pedig támadásban nem képes már megfelelően teljesíteni a 33 éves magyar szélső.  Az al-Ainnál nem így látják, mert nemrég jelezték, hogy szeretnék megtartani. Dzsudzsák csapata második helyen áll a márciusban félbeszakított bajnokságban. 
Szerző

A miskolci Fidesz máris alkalmatlanságot kiált járványügyben

Publikálás dátuma
2020.05.05. 18:51
.Alakszai Zoltán, a miskolci Fidesz frakcióvezetője, amint még polgármesterjelöltként beszél egy sajtótájékoztatón, 2019. augusztus 13-án
Fotó: Vajda János / MTI
A csődtől félti a várost a fideszes Alakszai Zoltán, de nem azért, mert a kormány százmilliókat vonhat el a védekezéssel küzdő Miskolctól.
"Veres Pál és a városvezetésre alkalmatlan, tehetetlen és felkészületlen csapata" heteken belül csődbe viheti Miskolcot – mondta keddi sajtótájékoztatóján a Fidesz helyi frakcióvezetője. Alakszai Zoltán azért kárhoztatja Verest és a mögötte álló ellenzéki összefogást (Függetlenek SZIVE-MSZP-Momentum-Párbeszéd-Jobbik-LMP-DK-Mindenki Magyarországa-Velünk a Város), mert a városvezetés szerinte képtelen megoldást találni a jelenlegi gazdasági helyzetre
Új költségvetéssel, új beruházási politikával, a kormányzati kapcsolatok felvételével kell válaszolni a válság jelentette kihívásokra. Reagálni kellene a miskolci vállalkozók igényeire, biztosítani, hogy a járvány idején csak a bevételeik arányában fizessenek bérleti díjat, helyi adójukra pedig kérhessenek halasztást - sorolta a feladatokat az MTI szerint Alakszai, aki azt is elvárná Vereséktől, hogy csökkentsék minden képviselő, külsős bizottsági tag és felügyelőbizottsági tag tiszteletdíját. 
A frakcióvezető épp csak arra nem tért ki, hogy
épp a kormány volt az, aki a helyi adóbevételek elvonásával, a járványügyi védekezés költségének áthárításával nehéz helyzetbe hozta a települést, és általában, az ország összes önkormányzatát.

A város honlapján közzétett április 7-i beszámoló szerint Miskolc az idei évben várhatóan több milliárd forintot veszít járvány és a kormányzati elvonások következtében. Ebből felsoroltuk a fontosabb tételeket:
  • A kormányrendelettel elvont gépjárműadó-bevétel miatt Miskolc éves szinten 450 millió forinttól esik el.
  • A helyi turizmus teljesen bedőlt, és várhatóan nem is fog egyhamar talpra állni. Ez minimálisra csökkenti a beszedhető idegenforgalmi adót, és 150 millió forintos mínuszt jelent.
  • Az országosan bevezetett ingyenes közterületi parkolás havonta 85 millió forinttól "szabadítja meg" a várost, ez a fennmaradó kilenc hónapra számolva újabb 765 millió forint bevételkiesésnek felel meg,
  • A járvány elleni védekezésre a városi honlap szerint több tízmillió forintot költöttek csak április 7-ig .
  • A város ráadásul felére csökkentette járvány miatt nehéz helyzetbe került helyi cégek bérleti díjait, ami havi szinten további 40-50 milliót visz el a kasszából.
A tömeges elvonások ismeretében így különösen erősnek hangzik Alaszkai megjegyzése, hogy "a kormányzati kapcsolatok felvételével kell válaszolni a válság jelentette kihívásra". Az  alkalmatlan és a tehetetlen kifejezése viszont már ismerősek lehetnek: Karácsony Gergelyt minősítette így a kormányzati média és a Fidelitas, szinte mantraszerűen ismételve a jelzőket az 2019-es önkormányzati választások előtti hónapokban és hetekben, hogy biztosan átmenjen az üzenet a szavazóknak. 
Szerző

KRESZ-módosítást hozhat a járvány

Publikálás dátuma
2020.05.05. 17:57

Fotó: Béres Márton / Népszava
Révész Máriusz szerint a nehézségek közben is érdemes átgondolni, hogy lehet tovább védeni a gyalogosokat és a kerékpárosokat a KRESZ szabályainak módosításával.
„A koronavírus járvány rengeteg nehézséget hozott, de közlekedésünk újragondolása szempontjából mégis egy óriási lehetőség” - írta közösségi oldalán Révész Máriusz fideszes képviselő. Az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos szerint nem lehet elfogadni, hogy Nyugat-Európa legtöbb városában fele annyian halnak meg közlekedési balesetben, mint Magyarországon, a gyalogosok esetében ráadásul különösen rosszul állunk. Míg 2018-ban Magyarországon 1 millió lakosonként számolva 64 ember halt meg közlekedési balesetben, Nagy-Britanniában ez a szám 28, Dániában 30 volt. A közlekedési szigorítások ellenére az évente így elveszített emberéletek száma gyakorlatilag stagnál 2011 óta, 591 és 644 között ingadozunk, tavaly 602 ember veszítette az életét az utakon – írta, hozzátéve, hogy ha átvennénk más országok már működő, jó gyakorlatait, több száz ember életét sikerülne megmenteni minden évben. Révész Máriusz szerint ráadásul egyáltalán nem arról van szó, hogy néhány város extravagáns intézkedéseket hoz: ma már „mindenhol erősítik a gyalogosok és kerékpárosok védelmét, mindenhol lassítják a forgalmat és New York-tól Moszkváig növelik a forgalomcsillapított és forgalomtól elzárt területeket, aminek a mértéke, tempója a járvány alatt lendületet kapott”. „Változás kell a szemléletünkben és s szabályozásban is. Ezt azonban nem lehet kinyilatkozásszerűen végigvinni, a kemény viták elkerülhetetlenek lesznek, de szükségesek, hogy többen elfogadják, megértsék, miért kellene ezek a módosítások” - utalt a képviselő Karácsony Gergely nagy vihart kavart bejelentésére a fővárosi sebességhatárok drasztikus csökkentéséről. A kormánybiztos szerint „most nagyon kedvező a csillagállás, hogy a közlekedésbiztonság és a kerékpáros közlekedés térnyerése érdekében előrelépjünk”, és „van némi esély arra, hogy a pártpolitikai vitákon felülemelkedve sok mindent végig lehessen gondolni”. Például olyanokat, hogy „ha növelni akarjuk a kerékpáros közlekedés részarányát, ahhoz biztonságos infrastruktúra szükséges. Honnan akarjuk elvenni ehhez a területet?, Az autóforgalomtól, vagy esetleg a parkolóktól? Jó-e, hogy egy kerületben több, szinte ingyenes parkolókártyát adnak ki, mint amennyi parkolóhely a kerületben van? Helyes-e, hogy a mélygarázsokban a parkoló autók helyett gokart pályák üzemelnek? (…) Bízom benne, hogy az egyeztetések lezárulta után sikerül elfogadni a KRESZ módosítását, és nagyot lépjünk annak érdekében, hogy városainkban többen közlekedjenek fenntartható módon, tisztább legyen a levegő” - írta.
Szerző