Enyhe, csapadékmentes idő várható hétfő délutánig

2020.04.10. 12:03

Fotó: Ladjánszki Máté / Népszava
Lesz azonban, ahol éjszaka talajmenti fagy is előfordulhat.
Péntek estig derült vagy gyengén felhős, csapadékmentes idő lesz - az Országos Meteorológiai Szolgálat országos előrejelzése szerint. A szél északira fordul és megélénkül, a Dunántúl keleti felében, illetve északkeleten olykor megerősödhet. A hőmérséklet délután 17 és 24 fok között alakul, északkeleten lesz a hűvösebb, délen, délnyugaton a melegebb. Késő estére 8 és 13 fok közé hűl le a levegő. Éjszaka, szombat reggelig a Dunántúl fölé vastagabb felhők sodródnak be, így ott közepesen, másutt gyengén felhős lesz az ég, csapadék nem várható. Gyenge marad a légmozgás. A legalacsonyabb éjszakai hőmérséklet általában 2 és 8 fok között valószínű, de az északi völgyekben gyenge fagy, míg északkeleten, a Duna-Tisza közi homokhátságon talajmenti fagy is előfordulhat. Szombaton napközben kevés fátyol- és gomolyfelhő mellett sok lesz a napsütés, csapadékra nem számíthatunk. Általában mérsékelt marad a légmozgás, legfeljebb az északkeleti megyékben és a Tiszántúlon élénkülhet meg az északi szél. A legmagasabb nappali hőmérséklet 16 és 23 fok között valószínű. Vasárnap fátyol- és gomolyfelhők mellett sok napsütés várható, csapadék nem valószínű. A déli, délkeleti szél megélénkül, az Alpokalján és a Kisalföld nyugati felén megerősödik. A legalacsonyabb éjszakai hőmérséklet többnyire -2 és +7, a legmagasabb nappali hőmérséklet 19 és 24 fok között valószínű. Hétfőn még több órára kisüt a nap, de nem lesz zavartalan napsütés, a nap második részétől felhősödés kezdődik. Északon, északkeleten már kisebb eső, zápor előfordulhat. A délnyugati, nyugati szél sokfelé megerősödik, estétől északnyugatira fordul és viharossá fokozódik. A legalacsonyabb éjszakai hőmérséklet 5 és 12, a legmagasabb nappali hőmérséklet 20 és 25 fok között valószínű.
Szerző

Áder János: Korlátok közé szorított húsvét közeleg

2020.04.10. 11:25

Fotó: Népszava
Az államfő szerint most életet menthetünk azzal, ha türelmesek vagyunk.
Mi kellene ahhoz, hogy a világ szebb, jobb, élhetőbb, és emberibb legyen? Önnek és nekem kell ehhez megváltoznom – hangzott el egy Kalkuttai Teréz anyával készített interjúban. Ezzel az idézettel kezdte nagypénteki beszédét Áder János államfő, amelyben a koronavírus-járványról és a húsvéti ünnepekről is szólt a köztársasági elnök.
– Ő nem a távoli célokban, hanem a személyes tettekben látta a változás lehetőségét – utalt Teréz anyára az elnök, hozzátéve, hogy mindannyiunknak van tennivalónk. Áder János közölte: nemrég még senki nem gondolta, hogy rendhagyó húsvétra kell felkészülnünk, de idén tavasszal új időszámítás kezdődött.  Úgy fogalmazott, hogy már most sokan gyászolnak közülünk. Elvesztettük biztonságérzetünket, a szabad mozgás lehetőségét, sokan elveszítették munkájukat. Úgy véli, természetes, hogy ezek elkeseredetté tesznek minket.
– Ezen a húsvéton nem tehetjük azt, mint máskor, nem lehetünk úgy együtt, mint máskor. Sem családként, sem közösségként

– állapította meg.

A köztársasági elnök kijelentette, hogy ez a húsvét a segítségnyújtásról szól. Köszönetet mondott a segítőknek, például azoknak, akik maszkokat készítenek, ételt visznek az egészségügyi dolgozóknak. Azoknak, akik az otthon maradóknak kulturális kincseket mutatnak online, vagy gondoskodnak a lelkükről. A cégeknek, amelyek közcélú termelésre állnak át. A gyógyszerészeknek, dolgozóknak, sofőröknek, akik saját egészségüket kockáztatva is dolgoznak, akik nélkül nem áll le az élet. A tanároknak, akik alkalmazkodnak a távoktatás nehézségeihez, a rendőröknek és katonáknak, akik védenek minket. – Mindenkinek, aki felelősségteljesen végzi munkáját ebben az embert próbáló időben – fűzte hozzá. Áder János szerint türelemmel sokat tehetünk saját érdekünkben, ha elfogadjuk most a korlátozásokat szabályokat. Úgy véli, ezzel tehetünk sokat gyógyulásunk érdekében.
– Most ne az legyen a kérdés, hogy mi mindenünk nincs, hanem hogy kik vannak nekünk, kikért kell türelmesnek lennünk

– mondta.

Megfogalmazása szerint korlátok közé szorított húsvét közeleg.
– Ha biztonságos távolságot tartunk még azoktól is, akiktől az ünnepek idején különösen nehéz, életeket mentünk. Ezt kell tennünk

– jelentette ki.

Áder János beszéde végén hangsúlyozta: erre azért van szükség, hogy hamarosan újra mindannyian együtt lehessünk, egészségesen.
Szerző
Frissítve: 2020.04.10. 11:33

Így módosul a Margitszigetet érintő járatok közlekedése a hosszú hétvégén

2020.04.10. 11:16
Fővárosi önkormányzati rendészek lezárják a Margitszigetet 2020. április 10-én
Fotó: Szigetváry Zsolt / MTI
Karácsony Gergely főpolgármester csütörtökön rendelte el néhány fővárosi frekventált közterület lezárását.
A tömeges fertőződés megelőzése érdekében Karácsony Gergely főpolgármester elrendelte néhány fővárosi frekventált közterület lezárását. A döntés a Margitszigetet is érint, ezért az ünnepi hosszú hétvégén módosul a 26-os, a 34-es, a 106-os autóbuszok, valamint a 4-es, és a 6-os villamosok közlekedése – közölte a BKK.  A közleményben felidézték: a koronavírus-járvány miatt a budapestiek védelme érdekében 2020. április 10-én, péntektől, április 13-a hétfőig, minden nap 8:00 és 22:00 között lezárják a Margitszigetet, az Óbudai-szigetet és a Római-partot. Ezeken a napokon a Margitszigetet is érintő járatok közlekedése 8:00 és 22:00 között az alábbiak szerint módosul:
  • a 4-es és a 6-os villamos nem áll meg a Margitsziget / Margit híd megállóban, ott csak megállás nélkül, lassítva áthalad;
  • a 26-os autóbusz nem jár (a járat az első indulásától csak reggel 8:00-ig közlekedik);
  • és a 34-es és a 106-os autóbusz nem áll meg a Margitsziget / Árpád híd megállóban.
A fővárosban utazókat arra kérik, hogy utazásukat előzetesen, vagy akár menet közben tervezzék meg a BKK FUTÁR alkalmazással, amely továbbra is valós idejű járatinformációk alapján ajánlja fel az optimális útvonalat úti célunk eléréséhez.