Kajak-kenu vb - Döntőben a női kenupáros

Publikálás dátuma
2017.08.24. 12:09
MTI Fotó: Kovács Tamás
Magyar szempontból tökéletesre sikerült a rajt a csehországi Racicében csütörtökön megkezdődött kajak-kenu világbajnokságon: a nyitónap reggelén Balla Virág és Devecseriné Takács Kincső kenus duója megnyerte előfutamát 500 méteren, ezzel egyből bejutott a szombati döntőbe.

A győri kettős, amely a friss olimpiai számban idén két világkupát is nyert, majd júliusban, Plovdivban Európa-bajnoki címet szerzett, végig uralta a pályát, s bár a japánok megpróbálták megszorongatni, magabiztosan nyerte első versenyét.
"Kicsit furcsa, hogy egész évben 40 fokban versenyeztünk, ma reggel pedig, amikor kijöttünk, kilenc fok volt" - mondta az MTI-nek a körülményekről Balla Virág. Társa hozzátette: mindenképpen szerették volna kihagyni a délutáni középfutamot, s ehhez nyerniük kellett.

"Érzékeltem, hogy a japánok jönnek, így a táv közepén a tervezettnél kicsit lendületesebben lapátoltunk, hogy mindenképpen meglegyen a győzelem" - árulta el.

A délelőtt folyamán még további tíz magyar egység száll vízre az előfutamban.

A Prágától 60 kilométerre északra található, mindössze 335 lakosú Racice határában fekvő Labe Aréna sportkomplexumot, amely 2012 óta a hat csehországi olimpiai központ egyike, 1986-ban adták át, azóta számos evezős és kajak-kenu versenynek adott otthont, de utóbbi sportágban most először rendeznek itt világbajnokságot - 1958-ban a cseh főváros volt a hivatalos helyszín. A pálya 2350 méter hosszú, s van felevező csatornája is, ezt nagyon szeretik a sportolók, mivel így a futamukra készülődők nem zavarják hullámokkal a már versenyző társaikat. A 73 hektáros területen álló létesítmény lelátói 5000 néző befogadására alkalmasak.

Szerző

Megbabrálták a metróajtót? - Nyomoz a BKV

Publikálás dátuma
2017.08.24. 10:07
FOTÓ: Tóth Gergő
Továbbra is idegenkezűségre gyanakszik a BKV a 3-as metró felújított orosz szerelvényeinek ajtómeghibásodásainál, a fedélzeti térfigyelő kamerák felvételeit elemzik a szakemberek, hogy kiderítsék, "babrálta-e valaki a vésznyitót" - mondta Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója a Magyar Nemzetnek.

A napilap csütörtöki számában megjelent cikk ismerteti, hogy a vezérigazgató két esetben már feljelentést tett a rendőrségen, a rendőrség közérdekű üzem megzavarásának gyanújával nyomoz. Először egy ajtórésbe dugott fakocka, majd később egy közelebbről nem ismert idegen tárgy miatt nem nyíltak és záródtak az ajtók, a múlt héten pedig bár kinyíltak, de úgy is maradtak. Megmagyarázhatatlan a felújított orosz szerelvények többhetes fogalomkivonása, a munkálatokat végző Metrovangonmas komoly vizsgálata és szoftverfrissítése, valamint a hatósági engedélyek alapján újbóli forgalomba helyezése után történtek is. Olyan is előfordult, hogy nem működött az ajtók mozgását visszajelző berendezés.

A 3-as metróvonal 37, egyenként 6 kocsiból álló szerelvényét újíttatja fel a BKV. Jelenleg továbbra is csak 13 felújított szerelvény van Budapesten, augusztusban nem is érkezik szállítmány, pedig az oroszok korábban azt ígérték, havi kettő helyett ezután majd hármat küldenek. Bolla Tibor közölte: a szerelvények Oroszországba történő kiszállítását éppen a hibák miatt nem lehetett eddig felgyorsítani, mert ha többet küldenek, akkor nem tudják az utasforgalomnak megfelelő számú kocsit forgalomban tartani.

Szerző

Megbabrálták a metróajtót? - Nyomoz a BKV

Publikálás dátuma
2017.08.24. 10:07
FOTÓ: Tóth Gergő
Továbbra is idegenkezűségre gyanakszik a BKV a 3-as metró felújított orosz szerelvényeinek ajtómeghibásodásainál, a fedélzeti térfigyelő kamerák felvételeit elemzik a szakemberek, hogy kiderítsék, "babrálta-e valaki a vésznyitót" - mondta Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója a Magyar Nemzetnek.

A napilap csütörtöki számában megjelent cikk ismerteti, hogy a vezérigazgató két esetben már feljelentést tett a rendőrségen, a rendőrség közérdekű üzem megzavarásának gyanújával nyomoz. Először egy ajtórésbe dugott fakocka, majd később egy közelebbről nem ismert idegen tárgy miatt nem nyíltak és záródtak az ajtók, a múlt héten pedig bár kinyíltak, de úgy is maradtak. Megmagyarázhatatlan a felújított orosz szerelvények többhetes fogalomkivonása, a munkálatokat végző Metrovangonmas komoly vizsgálata és szoftverfrissítése, valamint a hatósági engedélyek alapján újbóli forgalomba helyezése után történtek is. Olyan is előfordult, hogy nem működött az ajtók mozgását visszajelző berendezés.

A 3-as metróvonal 37, egyenként 6 kocsiból álló szerelvényét újíttatja fel a BKV. Jelenleg továbbra is csak 13 felújított szerelvény van Budapesten, augusztusban nem is érkezik szállítmány, pedig az oroszok korábban azt ígérték, havi kettő helyett ezután majd hármat küldenek. Bolla Tibor közölte: a szerelvények Oroszországba történő kiszállítását éppen a hibák miatt nem lehetett eddig felgyorsítani, mert ha többet küldenek, akkor nem tudják az utasforgalomnak megfelelő számú kocsit forgalomban tartani.

Szerző