Előfizetés

Busztragédia - Kitüntették a mentés vezetőit

Publikálás dátuma
2017.03.08. 12:07
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter koszorút helyez el a január 20-i veronai buszbaleset helyszínén. MTI Fotó: KKM
Ezüst emlékplakettet adott át szerda reggel Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter Veronában azoknak, akik a magyar autóbusz január 20-i szerencsétlensége után részt vettek a mentésben és az áldozatok megsegítésében.

A tárcavezető kijelentette, talán nem túlzás azt mondani, hogy bárki, aki bármilyen módon érintett a tragédiában és a helyzet kezelésében, élete legszörnyűbb órái között tartja számon ezt az éjszakát. "Szavakkal megköszönni ilyen segítséget nem lehet. Önök Magyarország és a magyar emberek igaz barátainak bizonyultak, és egész Magyarország hálás Önöknek" - hangoztatta Szijjártó Péter.

Aláhúzta, hogy minden nemzet életében történnek fájó tragédiák, és a magyarságnak a történelem során ebből is megadatott bőven. A veronai tragédiát pedig az is súlyosbítja, hogy a 16 halott közül 11 gyerek volt - mondta el a miniszter. Felidézte, hogy 18 évvel korábban Ausztriában már történt hasonló sorscsapás. "Minden áldozat pótolhatatlan és feldolgozhatatlan veszteséget jelent családjaiknak és Magyarországnak" - hangsúlyozta a miniszter. Csak azt kívánhatjuk, hogy soha többé ne kelljen hasonlót átélni - tette hozzá.

Szijjártó Péter rámutatott, hogy a tragédia nyomán "példás, felemelő és megható összefogás" jött létre mind Olaszországban, mind Magyarországon, a tragédiát követő órákban egymás után érkeztek a felajánlások, a Veronában élő magyarok és olaszok egy emberként mozdultak meg. Valamennyi, a segítségét felajánló, jó szándékú olasz embernek is köszönetet mondott.

A rövid beszédet követően a miniszter ezüst emlékplakettet adott át Salvatore Mulas veronai prefektusnak, Flavio Tosi polgármesternek, az autópálya-felügyelet elnökének, Enzo Mangini veronai rendőrfőkapitánynak, Cinzia Ricciardinak, Veneto tartomány közlekedésrendészeti főkapitányának, Girolamo Lacquanitinek, a veronai autópálya-rendőrség főkapitányának, Michele De Vincentis veronai tűzoltóparancsnoknak, Giovanna Ghirlandának, a veronai Borgo Róma és Borgo Trento Egyesített Kórházak főigazgató-helyettesének, Pietro Girardinak, aki a veronai Szent Bonifác Kórház főigazgatója, Attilio Galenónak, a dél-veronai autópálya-rendőrség főkapitányának, Valerio Avesani San Martinó-i polgármesternek, Giancarlo Gianinak, a Croce Verde Mentőszolgálat parancsnokának, Alessandro Ortombina, a Croce Rossa Mentőszolgálat parancsnokának és Pintér Lajos tiszteletbeli főkonzulnak.

A rendezvényen a miniszter tájékoztatása szerint sokan jelen voltak a mentés résztvevői közül; sok orvos, tűzoltó, rendőr is megjelent, akik január 21-én hajnalban Verona mellett az autópályán mentették az embereket a lángoló roncsból, illetve a kórházakban igyekeztek segíteni az áldozatokon.

Az emlékplakettek átadása után a miniszter ellátogatott a baleset helyszínére, ahol rövid megemlékezést tartottak, gyertyát gyújtottak, és Szijjártó Péter elhelyezte a helyszínen a minisztérium koszorúját és azt a koszorút, melyet az áldozatok családjai közösen készíttettek, és a balesetben elhunytak arcképei is láthatók rajta.

Római-part - Tarlós szakmai döntést ígér

Hargitai Miklós
Publikálás dátuma
2017.03.08. 09:50
Eddig főként homokzsákokat használtak árvíz idején FOTÓ: Vajda József
Szakmai vélemények alapján dönt majd a római-parti védmű nyomvonaláról a Fővárosi Közgyűlés - nyilatkozta Tarlós István főpolgármester szerdán a Karc FM Hangoló című műsorában. Szerinte „csak a szakma legavatottabb és legautentikusabb képviselőinek a véleményére alapozva fog a közgyűlés megrendelőként döntést hozni a nyomvonalról, nem pedig más megfontolások alapján”.

Azt is elmondta: ha megépül a mobilgát (amiről a városvezető kész tényként beszélt), az első egy vagy két igazán komoly árvíznél evakuálni kell majd a hullámtérben lakókat, amíg ki nem próbálják az új védművet. - A védmű állékonysága nem a megrendelő felelőssége, hanem a tervezőké és az engedélyezőké, de az első alkalommal így készülnének fel - tette hozzá. Kijelentette még, hogy a főváros egyik nyomvonalat sem részesíti előnyben a másikkal szemben – szerinte ezt csak egy szűk, minden megoldást hivatalból ellenző „kemény mag” terjeszti.

A valóságban eddig két szakmai vélemény készült a Római-part árvízvédelméről. Az első, amelyet az MTA készített, irreálisan alacsony árak alapján sorolta első helyre a mobilgátat, mondván, hogy az a legolcsóbb. A műegyetem hétfőn ismertetett vizsgálata szintén az első helyre tette a mobil védművet, azt valószínűsítve, hogy valamivel olcsóbb lenne, mint a Nánási út vonalát követő hagyományos gát, de nem állította, hogy a mobilgát lenne a legbiztonságosabb, vagy bármilyen gyakorlati szempontból a legelőnyösebb. A két vizsgálat között ugyanakkor a prognosztizált költségek 700 százalékkal, 2,5 milliárdról 18 milliárdra nőttek.

Római-part - Tarlós szakmai döntést ígér

Hargitai Miklós
Publikálás dátuma
2017.03.08. 09:50
Eddig főként homokzsákokat használtak árvíz idején FOTÓ: Vajda József
Szakmai vélemények alapján dönt majd a római-parti védmű nyomvonaláról a Fővárosi Közgyűlés - nyilatkozta Tarlós István főpolgármester szerdán a Karc FM Hangoló című műsorában. Szerinte „csak a szakma legavatottabb és legautentikusabb képviselőinek a véleményére alapozva fog a közgyűlés megrendelőként döntést hozni a nyomvonalról, nem pedig más megfontolások alapján”.

Azt is elmondta: ha megépül a mobilgát (amiről a városvezető kész tényként beszélt), az első egy vagy két igazán komoly árvíznél evakuálni kell majd a hullámtérben lakókat, amíg ki nem próbálják az új védművet. - A védmű állékonysága nem a megrendelő felelőssége, hanem a tervezőké és az engedélyezőké, de az első alkalommal így készülnének fel - tette hozzá. Kijelentette még, hogy a főváros egyik nyomvonalat sem részesíti előnyben a másikkal szemben – szerinte ezt csak egy szűk, minden megoldást hivatalból ellenző „kemény mag” terjeszti.

A valóságban eddig két szakmai vélemény készült a Római-part árvízvédelméről. Az első, amelyet az MTA készített, irreálisan alacsony árak alapján sorolta első helyre a mobilgátat, mondván, hogy az a legolcsóbb. A műegyetem hétfőn ismertetett vizsgálata szintén az első helyre tette a mobil védművet, azt valószínűsítve, hogy valamivel olcsóbb lenne, mint a Nánási út vonalát követő hagyományos gát, de nem állította, hogy a mobilgát lenne a legbiztonságosabb, vagy bármilyen gyakorlati szempontból a legelőnyösebb. A két vizsgálat között ugyanakkor a prognosztizált költségek 700 százalékkal, 2,5 milliárdról 18 milliárdra nőttek.