Előfizetés

Szijjártó barátja ingatlanban utazik a Rózsadombon

Saját tulajdonú ingatlanok értékesítésére alapított vállalkozást Kuna Tibor kommunikációs cége, a Trinity International Communications Kft. nemrégiben - írta az Átlátszó.

A II. kerület elegáns villanegyedében működik a Quadrum Investitio Zrt., amelyet a minap hozott létre egyedüli részvényesként Kuna Tibor kommunikációs cége, a Trinity International Communications Kft. Az új cég fő tevékenysége a saját tulajdonú ingatlan értékesítése lesz, de egyéb ingatlanos teendőkkel és tanácsadással is foglalkozik majd.

Szijjártó Péter barátjának cégében a Trinity az egyedüli részvényes, az ügyvezető pedig maga Kuna. Annak egyelőre nem találni nyomát, hogy beindult-e már az üzlet. A portál megjegyezte, idén még sem a Trinity, sem másik cége, a Young&Partnersnek nem nyert kormányzati megbízást, pedig 2015-ben még 25,6 milliárd forint értékű szerződést kaptak. A Trinity árbevétele 2011 és 2015 között 8,8 millió forintról 4,5 milliárdra nőtt, az osztalék 2015-ben 670 millió forint volt.

Meghalt négy katona, amikor aknára futott a kocsijuk

Négy orosz katona meghalt, kettő pedig megsebesült Szíriában, amikor gépkocsijuk rádióvezérlésű aknára futott - közölte hétfőn az orosz védelmi minisztérium.

A súlyos incidens múlt csütörtökön történt, de az orosz védelmi tárca csak hétfőn számolt be róla. Ez volt a szíriai orosz katonai kontingens eddigi legnagyobb egy időpontban elszenvedett vesztesége. A tárca szerint a támadás sebesültjeinek "életéért orosz katonaorvosok küzdenek". A közlemény szerint az orosz katonai tanácsadók gépkocsija a szíriai hadsereg járműoszlopával haladt a Homsz tartománybeli Tijasz reptérről Homsz város irányába, amikor a robbanószerkezetet működésbe hozták alatta.

Brüsszel vizsgálja a Budapest-Belgrád vasútvonal felújítását

Kilométerenként több mint 4 milliárd forintot emésztene fel a Budapest-Kelebia vasútvonal felújítása, amiből a kínai államon kívül nem nagyon profitálna senki. A modell kísértetiesen emlékeztet a Paks II. beruházáséra. Az Európai Bizottság vizsgálatot indított a vasútvonal rekonstrukciója miatt – írja a Financial Times alapján a hvg.hu.

A brit pénzügyi lap emlékeztet: a 350 kilométeres, Magyarországon a kelebiai határszakaszig tartó vonal megújítása a kínaiak számára lenne prezstízsberuházás, az „Egy övezet, egy út” külgazdasági stratégia egyik végpontja, egyben az első kínai vasútfejlesztés az EU-ban. Ennek megfelelően a fejlesztéssel leginkább a kínaiak nyernek: a jelenlegi tervek szerint a magyar határig tartó szakasz megépítésére szánt 550 milliárd forintot 85 százalékban a kínai Eximbank hiteléből állják, amelynek a kamatai ahhoz mérten nőnek, minél nagyobb a magyar részvétel a megvalósításban. A kamatokkal és az önrésszel együtt a teljes büdzsé akár 700 milliárdig is felfuthat – pontos számot nem lehet tudni, mivel a kormány a megvalósíthatósági tanulmányt tíz évre titkosította.

Ez kilométerenként 4,22 milliárd forint, ami igazán szép, ha azt vesszük, hogy jelenleg egy évtizedek óta elhanyagolt, sem a személyszállításban, sem az áruszállításban nem fontos vonalról van szó - írja a hvg.hu. Az LMP korábbi (még az eredeti, 472 milliárdos) költségvetéssel kalkulált becslése szerint 2400 év alatt térülhet meg a beruházás. Hasonló eredményre juthatott az Európai Bizottság is, amely éppen a megtérülést vitatja a mostani vizsgálatban. 

A teljes cikket itt olvashatja.