Előfizetés

Népszabadság - A pályát is elhagyja az utolsó főszerkesztő

Publikálás dátuma
2016.12.01. 18:23
Fotó: Molnár Ádám
Jelenleg nincs esély arra, hogy a Népszabadság csapata együtt maradjon – írta a Facebookon a megszüntetett lap volt főszerkesztője. Murányi András egyúttal azt is bejelentette, hogy elhagyja az újságírói pályát.

November 30-án a munkatársak távozása után ő is távozott a lapot korábban kiadó Mediaworkstől.

"Kemény, megrázó, szürreális másfél hónap volt, amelynek kiindulópontja máig indokolhatatlan: október 8-án kiiktatták a legolvasottabb, új minőséget hozó, szakmai és vizuális megújulása folytán példányszámát (példátlanul) megtartó közéleti napilapot, továbbá szintén felívelő pályára álló digitális kiadását.... A legalábbis speciálisnak minősíthető hazai viszonyok és viszonyrendszerek közepette jelenleg nincs esély arra, hogy a Népszabadság csapata együtt maradjon....Főszerkesztőként felelősséget érzek a Népszabadság bezárásáért, emiatt – 22 év, abból 15 népszabadságos esztendő után – elhagyom a pályát." - írja búcsúüzenetében Murányi.

3-as metró - Tarlós állítja: ura a helyzetnek

Publikálás dátuma
2016.12.01. 17:49
FOTÓ: Tóth Gergő
A Főpolgármesteri Hivatal szerint az M3-as metró felújításával kapcsolatos helyzetet a főváros és a BKV "saját mozgásterében uralja". 

A Tarlós István főpolgármester és Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes által jegyzett, az MTI-hez eljuttatott közleményben azt írták: a DK (korábban MSZP-s) képviselője elszólta magát a minap, mikor egy 2012. évi, korai jelentésre hivatkozva hibák sorozatát idézte, akaratlanul elismerve ezzel, "mit hagytak hátra maguk után".

Ehhez képest az M3-as ma is közlekedik, folyamatos a biztonsági ellenőrzés, folyik a szerelvények teljes felújítása, valamint a sínek cseréje, ami korábban nem történt meg. A sorozatos, "a fővároson kívüli nehézségek ellenére" a kiviteli tendereztetés feltételeit is megteremtették - olvasható Főpolgármesteri Hivatal közleményében.

Úgy fogalmaztak: "mindezekért visszautasítjuk a sorozatos és cinikus, közvetlen balesetveszéllyel való riogatással vegyített áskálódást a Főváros ellen. Főként azok részéről, akik vagy nem ismerik a probléma tartalmát, vagy - ami rosszabb - elmulasztották hatalomgyakorlásuk hosszú évei alatt még az előkészítő munkálatokat is megkezdeni a negyvenéves, elavult létesítmény felújítására."

A Demokratikus Koalíció csütörtökön jelentette be, hogy aláírásgyűjtést indít a 3-as metró azonnali felújításáért, mert Tarlós István és a Fidesz hat éve "nem tesznek semmit a 3-as metró utasaiért, a felújítás egyre bizonytalanabb".

A rezsicsökkentés vesztesei elvándorolhatnak

 A Magyar Vegyipari, Energiaipari és Rokon Szakmákban Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének (VDSZ) elnöke szerint a közműszolgáltatásoknál végrehajtott rezsicsökkentéseknek az érintett ágazatokban dolgozó munkavállalók az áldozatai, ugyanis például a gázszektorban foglalkoztatott 3000 alkalmazott bére az elmúlt öt évben emiatt csökkent reálértékben.

Székely Tamás, a szakszervezet által rendezett csütörtöki, budapesti konferencián hozzátette: a gázszektorban foglalkoztatottak bére az elmúlt öt évben csupán 6 százalékkal emelkedett, miközben Magyarországon a reálkeresetek csak az idén 7 százalékkal nőttek. A szakszervezeti vezető kérdésre válaszolva elmondta: a rezsicsökkentéssel érintett ágazatokban a jövőre életbe lépő minimálbér, illetve a szakmunkás garantált bérminimum emelés, a fizetések összecsúszása miatt jelentős bérfeszültségeket okozhat. Mindez pedig akár a jól képzett munkaerő elvándorlását is előidézheti.

Arról is beszámolt, hogy a VDSZ elnöksége szerdán fogadott el egy nyilatkozatot, amely a gáziparban dolgozók melletti kiállást hangsúlyozza. Ezt hamarosan nyílt levél formájában juttatják majd el az érintett minisztériumnak. Székely Tamás szerint erre azért van szükség, mert a sajtóban felmerültek olyan hírek, hogy újabb rezsicsökkentési hullám indulhat.

A nyilatkozatban egyebek mellett kiemelték: olyan gázárstruktúrát kell kialakítani, ami lehetővé teszi a szolgáltatóknak a megfelelő szolgáltatási színvonal fenntartását, illetve a megfelelő bérezési rendszer kialakítását. Székely Tamás szerint a bérkérdés mellett a közműszolgáltatásoknál szükséges beruházások visszaesése jelenti a másik megoldandó problémát, amit a rezsicsökkentés okozott.