Csok - Jó hírrel szolgált Novák Katalin

Tovább bővült a családi otthonteremtési kedvezményre jogosultak köre, miután a kormány úgy döntött, több könnyítést is bevezet az igénylésnél - jelentette be Novák Katalin család- és ifjúságügyért felelős államtitkár és Dömötör Csaba, a Miniszterelnöki Kabinetiroda parlamenti államtitkára keddi, budapesti sajtótájékoztatóján.

Dömötör Csaba elmondta: osztatlan közös tulajdonban álló lakások építésekor a bank már az építés alatt megállapíthatja a jogosultságot, így a támogatás folyósításával nem kell megvárni, amíg az ingatlan társasházzá alakul. Novák Katalin jelezte: az igénylésnél 25 éves korig lehet figyelembe venni a gyermekeket, függetlenül attól, hogy felsőoktatásban tanul vagy sem. Arra is megteremtették a lehetőséget, hogy az úgynevezett tervezőasztalról értékesített ingatlanokra is igényelhetővé váljon a csok, már az ingatlan használatba vétele előtt - tette hozzá.

Szerző

Matolcsy-féle cég ellen indított végrehajtást a NAV

Publikálás dátuma
2016.09.06. 12:18
FOTÓ: Népszava
Végrehajtást kezdeményezett a Magyar Nemzeti Bank (MNB) tőzsdézéseiről elhíresült alapítványi cége, a Ferida ellen a NAV Észak-budapesti Adó- és Vámigazgatósága hátralékkezelési osztálya – szúrta ki a Népszabadság a Céginfó adatbázisában.

A végrehajtást augusztus 30-án rendelték el. A Matolcsy-féle jegybanki alapítványok befektetőcégének számláján egy adminisztratív hiba miatt alakult ki 1 millió 26 ezer forint adótartozás. Márkus Balázs igazgatósági elnök a társaság képviseletében arról tájékoztatta a lapot, hogy ezt az összeget már a múlt héten rendezte a cég, és az eset büntetést nem vont maga után. Jelenleg a Ferida Zrt.-nek nincs semmilyen adótartozása - jelentette ki a korábban brókerként tevékenykedő elnök.

A lap emlékeztet, hogy a Pallas Athéné Domus Scientiae (PADS) Alapítvány tavaly év végén alapította a Feridát, amelynek alaptőkéjét idén kétmilliárd forintra emelték. A végrehajtási ügy azért különösen kellemetlen a Feridának, mert elméletileg ez a társaság lenne az alapítványok piaci befektetőcége.

A teljes cikket ide kattintva olvashatja!

Szerző

Nyerhet a Közgép

Publikálás dátuma
2016.09.06. 07:23
Fotó: Szalmás Péter
Versenytársaihoz képest egyharmaddal kevesebbért építené meg az M4-es autópályának a magyar-román országhatártól Berettyóújfaluig tartó 27 kilométeres szakaszát és az arra eső műtárgyakat a Közgép és partnere, az olasz Itinera cég.

A Világgazdaság birtokába került adatok szerint ugyanis a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Közgép és az Itinera párosának ajánlata 58 milliárd forintról szólt. A következő legalacsonyabb árat az utóbbi idők legtöbb beruházását elvivő, Hódút-Duna Aszfalt-A-Híd konzorcium tette, a magyar hármas csaknem 83 milliárd forintért (!) vállalná a munkát, a francia tulajdonú Colas Hugária és a Colas Közlekedés Építő 84 milliárdért, a szlovák és a cseh cégekkel (Doprostav, Subterra) együtt pályázó út- és vasútépítéssel is foglalkozó lábatlani Dömper Kft. pedig 87 milliárd forintért építené meg az M4-es autópálya keleti végét - írta a Világgazdaság.

A Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Közgép a pozícióját azzal is erősítette, hogy Olaszország második legnagyobb autópálya-üzemeltetőjének számító Gruppo Gavio-hoz tartozó, ingatlanfejlesztéssel és építőipari szolgáltatásokkal foglalkozó cégével alkotott konzorciumot. Az Itinera 2900 munkavállalót foglalkoztat, tavalyi árbevétel pedig elérte a 719 millió eurót. A társaság portfóliójában szerepel közút-, vasút- és vasútialagút-, valamint gátépítés is szerepel, de az utóbbi időben a magasépítésben is megjelent.

A Gruppo Gavio a Rómában és Torinóban is székhellyel rendelkező csoport Olaszországban 1460 kilométer autópályát üzemeltet - ez a teljes olaszországi sztrádahálózat 18 százaléka.

Az olasz cég a régióban például Romániában is jelen van, ahol a kartellvizsgálattal is megregulázott útépítési piacon több beruházásban is részt vett.

Az ajánlati ár alapján a Közgép-Itinera konzorcium lenne a legesélyesebb, a nemrég módosított közbeszerzési törvény szerint azonban nem feltétlenül a legjobb árajánlatot benyújtót kell kihozni nyertesként, hanem az összességében legjobb ajánlattevőt.

A Közgép-Itinera azonban pontozásos versenyben a második legnagyobb súllyal (20 százalékkal) szereplő környezetterhelési értékben is a legjobb ajánlatot tette. Ennél a szempontnál kell az ajánlattevőnek kifejteni, hogy a beruházás helyszínéhez képest hol helyezkedik el az aszfaltkeverő, de az egyéb szén-monoxid-terhelést - például a szállító járművek környezetterhelését - is itt kell a pályázóknak bemutatniuk. Ahogyan az ajánlati árnál, úgy ennél a szempontnál is a Hódút-Duna Aszfalt-A-Híd követte a Közgép-Itinera kettőst.

Szerző