Előfizetés

Liberálisok: a magyarok is bevándorlók

A Magyar Liberális Párt (MLP) szerint a magyarok is bevándorlókként érkeztek a Kárpát-medencébe, úgy tűnik azonban, hogy Orbán Viktor miniszterelnök és a Fidesz elfeledkezett erről.

A párt az MTI-hez szombaton eljuttatott közleményében azt írta, a kormányfő és Fidesz a nemzeti ünnepet is arra használja fel, hogy a bevándorlók ellen uszítson.

Hozzátették, nem szabad elfeledkezni arról, hogy az Orbán-kormány hivatali ideje alatt 600 ezer magyar hagyta el az országot, akik szintén "gazdasági bevándorlókként próbálnak boldogulni egy másik országban".

Kiemelték, Magyarország nemrég még nyitott, befogadó, toleráns ország volt, a párt pedig hisz abban, hogy a magyarok többsége ma is egy ilyen országban szeretne élni.

Kapcsolódó
MSZP: Hazánk ennél többet érdemel

Trump új reklámfilmeket vet be

A republikánus elnökjelölt, Donald Trump kampánya péntektől négy kulcsfontosságú államban kezdte sugározni új reklámfilmjeit.

A Trump-kampány több mint három és félmillió dollárért négy szövetségi államban vásárolt reklámidőt az elektronikus médiában. A novemberi elnökválasztás szempontjából kulcsfontosságú, úgynevezett ingadozó, tehát nem kiszámíthatóan szavazó államokról van szó: Ohióról, Pennsylvaniáról, Észak-Karolináról és Floridáról. 

A reklámspotokat péntektől tíz napon keresztül vetítik, de egyelőre nem világos, hogy utána továbbra is adásba kerülnek-e, vagy új reklámspotok készülnek, vagy aztán ezekben az államokban a republikánus elnökjelölt nem hirdet. A legtöbbet egyébként Floridában költötte a Trump-kampány: 1.3 millió dollárért vásárolt reklámidőt. 775 ezret költött Észak-Karolinában - ahol Trump csütörtökön személyesen is kampányolt -, 790 ezer dollárba kerültek a pennsylvaniai reklámköltések, és 675 ezer dollárért vettek műsoridőt Ohió államban. Az összegek azonban még nem véglegesek, mert a kábeltársaságoknál vásárolt reklámjaikról a kampánymenedzser még nem számolt be.

A megjelent új reklámfilmek részben a demokrata párti vetélytárs, Hillary Clinton politikájának és személyiségének vélt vagy valós ellentmondásait hangsúlyozzák, részben a Trump által javasolt politikáról szólnak. Így például az egyik reklámban arról esik szó, hogy Donald Trump az, aki képes garantálni az Egyesült Államok biztonságát és ő az, aki képes lesz majd leszámolni az Iszlám Állam nevű terrorszervezettel.

Mindez azonban nem azt jelenti, hogy a Trump-kampánynak ne volnának hirdetései és ne reklámozna más államokban is. Ám az ingadozó államokra - amelyeket neveznek csatatér államoknak is -, eddig a Trump-kampány nem fordított különösebb figyelmet. Miközben Hillary Clinton, akinek minden szövetségi államban nagyon szervezett és nagy létszámú csapat áll a rendelkezésére, már két hónap óta elárasztotta reklámjaival ezeket az államokat is.

Hillary Clinton jelenleg mind a négy ingadozó államban vezet Donald Trump előtt.

Kalasnyikov boltot nyitottak a moszkvai Seremetyevón

Publikálás dátuma
2016.08.19. 22:17
FOTÓ: Thinkstock
Megnyitotta kapuit a moszkvai Seremetyevo nemzetközi repülőtéren a Kalasnyikov konszern szuvenírboltja, ahol egyebek között lőfegyverek makettjait és Kalasnyikov márkájú ruházati cikkeket vásárolhatnak az utazók - jelentette pénteken a The Moscow Times angol nyelvű hírportál.

A reptéri szuvenírbolt része a legnagyobb orosz kézilőfegyver-gyártó azon céljának, hogy az év végéig 60 márkaüzletet nyit Oroszországban, ahol hagyományos termékei mellett saját márkájú divatcikkeket, kiegészítőket és emléktárgyakat is forgalmaz majd. 

A The Moscow Times szerint a lépést részben az Oroszország-ellenes amerikai gazdasági szankciók váltották ki, amelyek keresztülhúzták a konszern Egyesült Államokbeli terjeszkedéséről szóló terveit. Ezt Vlagyimir Dmitrijev, a cég marketingigazgatója is elismerte korábban az Izvesztyija című orosz napilapnak.

Kifejtette: a konszern az Oroszország elleni nyugati szankciók hatására volt kénytelen felülvizsgálni marketingpolitikáját, a cég sport- és vadászlőfegyvereinek 70 százalékát ugyanis az európai és az amerikai piac vette fel addig. A Kalasnyikov ezért a hazai fogyasztóra hangolódott át, és megszületett a szabadidős viselet, a sportruházat és az emléktárgyak gyártásáról szóló elképzelés.

Dmitrijev a reptéri bolt megnyitóünnepségén azt mondta: a Kalasnyikov az egyik legismertebb márka, amely az emberek eszébe jut, amikor Oroszországra gondolnak.

A megnyitón emellett bemutatták a Kalasnyikov új, vadászoknak szánt ruházati cikkeit is, amelyek a Baikal vadászpuskamárka neve alatt fognak futni.

A Kalasnyikov nem az első a maga nemében azzal, hogy a divat világába próbál betörni. Az orosz fegyveripar szereplői közül a páncélozott harcjárműveket gyártó Nyizsnij Tagil-i Uralvagonzavod robbant be elsőként a divat világába azzal, hogy UVZ márkájú pólókat, sapkákat, dzsekiket és cipőket dobott piacra. A Vojentorg katonai ruházati kereskedelmi vállalat pedig Armija Rossziji néven nyitott a katonai szolgálatot népszerűsítő és a hazafias szellemet erősíteni kívánó viseleteket áruló bolthálózatot.