Harmincegy magyar úszó utazik Londonba

Harmincegy magyar úszó vesz részt a májusi londoni Európa-bajnokságon. A magyar szövetség elnöksége szerdai ülésén hagyta jóvá a Hargitay András szövetségi kapitány által előterjesztett névsort.

A kontinensviadalon a magyaroktól húsz férfi és tizenegy női úszó utazhat Londonba. Bár a riói olimpiai felkészülésére koncentráló Gyurta Dániel nem tér vissza régi sikerei helyszínére - az eseményt ugyanabban az olimpiai úszóközpontban rendezik, ahol a 2012-es játékokat, amelyen aranyérmes lett -, őt leszámítva minden magyar klasszis ott lesz a rajtköveken.

Hosszú Katinka hat számban indul - az előzetesen megjelent hírekkel ellentétben 400 vegyesen is úszik -, e tekintetben ő a rekorder a csapatban. A férfiaknál Cseh László és Telegdy Ádám nevezett négy számban.

"Az olimpia jegyében állítottuk össze a csapatot, az edzőbizottsággal teljes egyetértésben, azzal a céllal, hogy a remélhető nagyszerű szereplés mellett még plusz kvótákat tudjunk szerezni Rióra" - indokolta a csapat összetételét Hargitay András szövetségi kapitány. - "Arra is látunk lehetőséget, hogy a váltókban még kvalifikáljunk, vagy még javítsuk a győri ob-n elért időket, így örömmel fogadtamn, hogy Hosszú Katinka vállalja a 4x200-as váltóban az indulást."

A kapitány hozzátette, szerda reggel kellett kivenni a csapatból Molnár Flórát, aki betegséggel bajlódott, ezért edzője üzent, nem tud megfelelően felkészülni az Eb-re.

A londoni vizes Eb-n az úszók május 16. és 22. között versenyeznek.

A magyar úszócsapat a londoni Eb-re:

férfiak:
Balog Gábor (50 m hát, 100 m hát, 200 m hát)
Bernek Péter (200 m gyors, 400 m gyors)
Biczó Bence (100 m pillangó, 200 m pillangó)
Bohus Richárd (50 m gyors, 100 m gyors, 50 m hát)
Cseh László (50 m pillangó, 100 m pillangó, 200 m pillangó, 200 m vegyes)
Financsek Gábor (50 m mell, 100 m mell)
Földházi Dávid (100 m hát, 200 m hát)
Grátz Benjámin (200 m pillangó, 200 m vegyes, 400 m vegyes)
Gyurta Gergely (800 m gyors, 1500 m gyors, 400 m vegyes)
Holoda Péter (50 m gyors, 100 m gyors)
Horváth Dávid (50 m mell, 100 m mell, 200 m mell)
Kenderesi Tamás (50 m pillangó, 100 m pillangó, 200 m pillangó)
Kis Gergő (200 m gyors, 400 m gyors, 800 m gyors)
Kozma Dominik (100 m gyors, 200 m gyors)
Pulai Bence (50 m pillangó, 100 m pillangó)
Rasovszky Kristóf (400 m gyors, 800 m gyors, 1500 m gyors)
Takács Krisztián (50 m gyors, 100 m gyors)
Telegdy Ádám (200 m gyors, 100 m hát, 200 m hát, 50 m pillangó)
Verrasztó Dávid (400 m vegyes)
Zámbó Balázs (50 m hát, 100 m hát, 200 m hát)


nők:
Burján Kata (100 m hát, 200 m hát)
György Réka (50 m hát, 100 m hát, 200 m hát, 200 m vegyes)
Hosszú Katinka (100 m gyors, 100 m hát, 200 m hát, 100 m pillangó, 200 m vegyes, 400 m vegyes)
Jakabos Zsuzsanna (200 m pillangó, 200 m vegyes, 400 m vegyes)
Juhász Adél (400 m gyors, 800 m gyors, 1500 m gyors)
Kapás Boglárka (400 m gyors, 800 m gyors, 1500 m gyors)
Késely Ajna (100 m gyors, 200 m gyors, 400 m gyors, 800 m gyors)
Risztov Éva (400 m gyors, 800 m gyors, 1500 m gyors)
Sebestyén Dalma (50 m mell, 100 m mell, 200 m mell, 200 m pillangó)
Szilágyi Liliána (100 m pillangó, 200 m pillangó)
Verrasztó Evelyn (100 m gyors, 200 m gyors, 100 m pillangó, 200 m vegyes)

Szerző

Vagonnyilatkozat

Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy itt tényleg mindenkinek elment az esze. Az is, aki ilyesmit rendel, az is, aki ilyesmit elfogad, tisztesség ne essék szólván: kretén.

A felcsúti kisvasút új VIP-vagonjáról beszélek. A nol.hu mutatta be egy videóban, hogy reprezentatív kocsit is építettek Orbán gyermekkori álmához, teljes, az „ahogyan a luxust Mészáros Lőrinc elképzeli” színvonalú enteriőrrel. Benne-rajta a szerelők „jóvanazúgy” hitvallása mentén telepített légkondicionáló berendezés, fusermód rágányolva a vagon végére – ránézésre is tízéves modell.

Belül a 60-as-70-es évek modernjének számító vajszínű műbőr ülések, kis asztalkák, éjjeliszekrény-félék. Kettőhúsz a konnektorban, hideg-meleg vizes mosogató. Gondolom a cselédségnek, hogy fölszolgálhassák a majd’ hat kilométeres, akár húszperces fárasztó utazáson a repit a főuraknak. Meg persze cuki kis karniskán cuki kis függönyöcske.

A pórnép a másik kocsiban évszázados fapadokon foglalhat helyet, klíma helyett két vaskályha szolgáltatja a kényelmet. Apró elégtétel, hogy cudar időben a csak hűthető kocsiban viszont jól befagyhatnak az ott meredő legmagasabb fenekek.

(A vasút honlapján még nincs menetrend, jegyinformáció, de végtére szombatig van idő. Szerepel viszont ez az ostobaság: „a Vál-völgyben környezetkímélő dízel- hidraulikus változatú mozdony fogja kalauzolni az utasokat.”)

Viszont legyünk nyugodtak, az esélyegyenlőségen nem esik csorba, hisz mindkét vagon másodosztályú.

Szerző

Vagonnyilatkozat

Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy itt tényleg mindenkinek elment az esze. Az is, aki ilyesmit rendel, az is, aki ilyesmit elfogad, tisztesség ne essék szólván: kretén.

A felcsúti kisvasút új VIP-vagonjáról beszélek. A nol.hu mutatta be egy videóban, hogy reprezentatív kocsit is építettek Orbán gyermekkori álmához, teljes, az „ahogyan a luxust Mészáros Lőrinc elképzeli” színvonalú enteriőrrel. Benne-rajta a szerelők „jóvanazúgy” hitvallása mentén telepített légkondicionáló berendezés, fusermód rágányolva a vagon végére – ránézésre is tízéves modell.

Belül a 60-as-70-es évek modernjének számító vajszínű műbőr ülések, kis asztalkák, éjjeliszekrény-félék. Kettőhúsz a konnektorban, hideg-meleg vizes mosogató. Gondolom a cselédségnek, hogy fölszolgálhassák a majd’ hat kilométeres, akár húszperces fárasztó utazáson a repit a főuraknak. Meg persze cuki kis karniskán cuki kis függönyöcske.

A pórnép a másik kocsiban évszázados fapadokon foglalhat helyet, klíma helyett két vaskályha szolgáltatja a kényelmet. Apró elégtétel, hogy cudar időben a csak hűthető kocsiban viszont jól befagyhatnak az ott meredő legmagasabb fenekek.

(A vasút honlapján még nincs menetrend, jegyinformáció, de végtére szombatig van idő. Szerepel viszont ez az ostobaság: „a Vál-völgyben környezetkímélő dízel- hidraulikus változatú mozdony fogja kalauzolni az utasokat.”)

Viszont legyünk nyugodtak, az esélyegyenlőségen nem esik csorba, hisz mindkét vagon másodosztályú.

Szerző