LMP: egyre többe kerül a foglalkoztatási statisztikák javítása

Az LMP kudarcnak tartja a közfoglalkoztatást, a siker ugyanis az ellenzéki párt szerint az lenne, ha csökkenne a programban résztvevők száma, nem pedig növekedne.

Gerstmár Ferenc, az LMP önkormányzati szakszóvivője pénteki sajtótájékoztatóján kijelentette: a kormány gazdaságpolitikájának kudarcát mutatja, hogy egyre nagyobb létszámban és jövőre már 340 milliárd forintos összegért foglalkoztatják az embereket, szerinte így egyre többe kerül a foglalkoztatási statisztikák javítása. A párt szerint  nem lehet a végtelenségig növelni a közfoglalkoztatottak számát. A politikus személyre szabott képzések bevezetését sürgette, valamint helyi gazdaságfejlesztési programokat, amelyek komplex munkaerőpiaci programokkal párosulnak. A szakszóvivő mezőgazdasági, élelmiszer-feldolgozó szövetkezeteket is támogatna.

Szerző

Újraválasztották a reklámszövetség elnökét

A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) tisztújító közgyűlése Urbán Zsoltot, a HD Group ügyvezető igazgatóját másodszor választotta elnökéül három évre - közölte az MRSZ.

Az idén 40 éves MRSZ tagsága megválasztotta a következő hároméves ciklusra a 24 fős elnökség tagjait és a felügyelőbizottság 3 tagját is. Az elnökségbe az elnökön túl a három szektor - megbízó, média és szolgáltató - 6-6 képviselője, és az MRSZ-ben működő tagozatokból jelölést kapott 5 képviselő került. A három szektor legtöbb szavazatot kapott elnökségi tagja tölti be az alelnöki pozíciókat: Grósz Judit, Microsoft Magyarország Kft. (megbízói szektor), Novák Péter Hasznaltauto.hu (média szektor), Gulyás János MEC Interaction Hungary Kft. (szolgáltatói szektor) - közölték.

A közlemény idézi Urbán Zsoltot, a szövetség elnökét, aki elmondta: a következő három évben is szeretné folytatni a megkezdett munkát, hogy a szövetség az iparággal összefogva még több eredményt érjen el a hatékony médiapiaci működési feltételek megteremtéséért. Közöttük kiemelte a kiszámítható, a piac egészséges működését támogató szabályozást, a magas szintű önszabályozást és a felek - állami és piaci szereplők - közti párbeszéd egyensúlyát.

Szerző

Matolcsy okítja a népet: óvatosan a karácsonyi hitelekkel!

Publikálás dátuma
2015.12.04. 11:49
Thinkstock
A jegybank megállapította: karácsony előtt sokan rövid lejáratú, kis összegű fogyasztási hiteleket igénybe véve vásárolnak ajándékokat. Ezért Tudatos ünnepek címmel kommunikációs kampányt indított a fogyasztók felelős hitelfelvételének támogatásárak a karácsonyi fogyasztási hitelekkel kapcsolatos ügyfélproblémák miatt az MNB - a pénzügyi intézményekre vonatkozó kiemelt ellenőrzései mellett.

A Magyar Nemzeti Bank közleménye szerint a jegybank a kampány keretében Karácsonyi pénzügyeink címmel önálló aloldalt hozott létre fogyasztóvédelmi honlapján, online Navigátor füzetet jelentetett meg a várható kiadások felelős megtervezéséről, Facebook oldalán pedig hetente tájékoztatja az olvasókat a témával kapcsolatos főbb tudnivalókról, háztartási költségvetés-kalkulátorával pedig segít a kiadások megtervezését.

A jegybank megállapítja: karácsony előtt sokan rövid lejáratú, kis összegű fogyasztási hiteleket igénybe véve vásárolnak ajándékokat. Ebben az időszakban kiemelten fontos, hogy a fogyasztók kellő körültekintéssel mérlegeljék anyagi lehetőségeiket, teherviselési képességüket. A teljesíthetetlen, súlyos anyagi terhet jelentő hitelszerződések megkötésének elkerülése érdekében a hitelszerződés aláírása előtt érdemes tájékozódni a fogyasztási hitel jellemzőiről, kondícióiról, következményeiről, és a hozzájuk kapcsolódó esetleges egyéb kötelezően igénybe veendő pénzügyi termékről (például folyószámla, hitelkártya) - hívja fel a figyelmet az MNB.

Az MNB-hez érkezett, az áruhitelekre vonatkozó ügyfélpanaszok szerint sokan változatlanul nem látják át, hogy egy 0 százalékos kamatú fogyasztási hitelnek is lehetnek költségei. A hitelek tényleges terhét nem a kamat, hanem a valamennyi költséget összefoglaló teljes hiteldíj mutató (thm) jelzi. Gyakori ügyfélpanasz, hogy azért nem kaptak kellő tájékoztatást a hitelfelvételkor, mert az áruhitelt nem a pénzügyi intézménynél, hanem a közvetítőként eljáró értékesítőnél - például az áruházban, boltban - igényelték. Ennek elkerülésére célszerű a hitelszerződés aláírása előtt mindenképpen elkérni és alaposan átolvasni a szerződéses feltételeket, és az ahhoz tartozó egyéb dokumentumokat is.

Késedelem esetén a felszámított késedelmi kamat az eredeti hiteldíj többszöröse lehet, ennek mértékéről is szükséges tájékozódni. Célszerű előzetesen átnézni a havi törlesztési határidőket is, hogy azok ne essenek korábbi napra, mint amikor például a fizetés, egyéb jövedelem megérkezik. Ellenkező esetben az ügyfélnek a késedelem miatt többletköltsége keletkezhet. Sokak téves ismereteivel ellentétben a hiteltörlesztés elmaradása esetén a személyi kölcsönöknél is veszélybe kerülhet az adós ingatlantulajdona - olvasható a közleményben. A hitelkártyáknál fontos, hogy (az általában 45 napos) vásárlási és türelmi időszak végéig nem csak a minimálisan előírt havi összeget, de minden tartozást, díjat meg kell fizetni ahhoz, hogy ne számítsanak fel jelentős kamatot.

A pénzügyi intézményeknek a törvény szerint a hitelkártya-szerződéseknél is évente egyszer írásban, közérthetően kell tájékoztatniuk ügyfeleiket az azok által kifizetett költségekről, díjakról. Hitelkártyát kizárólag a fogyasztó kifejezett kérésére adhat számára a pénzügyi intézmény - írja az MNB: Azt is kiemelik, hogy jogsértő, ha a pénzügyi intézmény az ügyfél kérése nélkül emeli meg a hitelkártya keretét, s növeli meg ezáltal annak járulékos költségeit is.

Az árubemutatóval egybekötött termékértékesítésekkel kapcsolatos fogyasztói panasz, hogy ezeken az alkalmakon a fogyasztót csak a termékről, és nem - a bemutatón felkínált, s általa elfogadott - áruhitel feltételeiről, terheiről tájékoztatják. Ezt a szerződő pénzügyi intézmény sokszor csak utólag, a termékvásárlástól való 14 nap elállási idő lejárta után teszi meg. Egy, az Országgyűlés által a napokban elfogadott törvénymódosítás szerint azonban a továbbiakban - a hitelkártyák kivételével - nem lehet fogyasztási hitelszerződést köttetni az árubemutatókon részt vevő, gyakorta az idősebb korosztályba tartozó fogyasztókkal.

Szerző