Csődbe megy a Synergon-cég

Csődeljárás lefolytatása iránti kérelmet nyújtott be a Fővárosi Törvényszékre a Synergon Informatika Nyrt. kizárólagos tulajdonában álló Synergon Integrator Rendszerszolgáltató Kft. annak érdekében, hogy a hitelezőkkel a csődeljárás során megkötendő egyezség alapján a társaság megfelelő további működése biztosítható legyen - tette közzé a BÉT honlapján kedden az anyacég.

A Synergon Informatika Nyrt. közleménye szerint a társaság likviditási problémái alapvetően a FUTÁR-projekt kivitelezéséből erednek. A felmerült műszaki problémák megoldásának és a kényszerű alvállalkozó-váltásoknak a többletköltségei, valamint a rendkívüli mértékű kötbérek jelentős többletterhet róttak a társaságra, olyan likviditási problémát okozva, hogy annak megoldásához jelentős reorganizáció és a hitelezőkkel történő csődegyezség szükséges a társaság további működésének biztosítása érdekében. A projekthez korábban a csoport többi vállalata is jelentős pénzügyi erőforrásokat biztosított. 

A társaság számára likviditási problémát okozott az is, hogy az OKF elállt az OKF Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatósága (előtte Fővárosi Tűzoltóparancsnokság) bevetési rendszerével kapcsolatos vállalkozási szerződéstől, és az idén zárult perben a társaságot jogerősen mintegy 180 millió forint megfizetésére kötelezték. Az elállás oka a társaság cseh alvállalkozójának hibás teljesítése volt. A társaság pert indított az alvállalkozóval szemben 200 millió forint megfizetésére, de amíg ez nem zárul le jogerősen és a követelés nem végrehajtható, a társaság az OKF-nek nem tud fizetni. 

A Synergon által korábban megkötött támogatási szerződések alapján végzett fejlesztések jelentős része (az úgynevezett intelligens megoldásokkal kapcsolatos termékek vonatkozásában) befejezéséhez ért és az értékesítés előkészítése is megkezdődött. A komplex adatközponti fejlesztések közül az adatközponti építési és eszközbeszerzési fejlesztéseket azonban a társaság - az erőfeszítései ellenére folyamatosan akadozó pályázati együttműködés problémái miatt - nem tudja megvalósítani, és kénytelen volt a vonatkozó szerződéstől elállni - írja közleményében a Synergon.

A társaság rendelkezik jelentős vagyonelemekkel (ideértve számos kintlevőséget, követeléseket, nagyértékű tárgyi eszközöket, a többéves fejlesztési tevékenység eredményeként jelenleg már értékesítési szakaszba kerülő termékeket és befektetéseket), azonban ezek realizálásához, illetve értékesítéséhez, a működés optimalizálásához fizetési haladékra van szükség. Mindezt egy reorganizációs terv keretében lehet tervszerűen végrehajtani, és helyreállítani a társaság pénzügyi helyzetét, a társaság e cél érdekében kezdeményezte csődeljárás lefolytatását. 

Az anyavállalat napi működésére a leányvállalat által kezdeményezett csődeljárásnak önmagában nincs közvetlen hatása. A társaság azonban a csődeljárás alakulásától függően vizsgálja a leányvállalat, mint befektetés értékét, és amennyiben ennek következtében a befektetés leértékelésére kerül sor, az az anyavállalat számára is veszteséget okoz és saját tőkéjét is csökkentheti - közölte a Synergon. Synergon Informatika Nyrt. részvényeivel a BÉT standard kategóriájában lehet kereskedni, a részvények záróára szeptember 15-én 77 forint, az elmúlt évben a legmagasabb ára 158, a legalacsonyabb pedig 76 forint volt.

Szerző

Orbán parancsára épülhetnek a gyorsutak

Publikálás dátuma
2015.09.16. 00:08
FOTÓ: SZALMÁS PÉTER
Még egyetlen méter sem épült meg belőle, de máris heves vitákat váltott ki a miniszterelnöki ígéretekből született ötlet, az eddig nem létező új közút-típus: a gyorsút. A szakemberek szerint szakmai érv nem szól a "főútba oltott autóút bevezetése mellett" - írja a HVG. 

Jelentősen nőhet a balesetek száma – ismerik el maguk a gyorsútkoncepció előterjesztői –, legalábbis az olyan szakaszokon, ahol autópályák folytatásaként épülne meg a vadonatúj úttípus, a gyorsút, és így váratlanul szintbeni kereszteződések jelennének meg – ez derül ki a hvg.hu birtokába került előkészítő dokumentumból. A tervek pedig ezt vetítik előre – ahogy a mellékelt térképen is látszik –, hiszen a Tasó László államtitkár által nemrég beharangozott gyorsutak nagyrészt autópályákkal kötnék össze a megyei jogú városokat, illetve a határokat. 

A forgalombiztonsági kockázatra és a nagy forgalomra való tekintettel nem javasolták a gyorsutat például a Csorna–Sopron– országhatár, a Bóly–országhatár vagy az M0-ás–Abony közötti szakaszon, ide inkább biztonságosabb autóutat vagy autópályát terveznek. 

Nem menekül meg viszont a gyorsút építésétől például az M7-es és Kaposvár vagy az M1-es és Pápa közötti szakasz. Ott is gyorsút lesz, ahol az előterjesztők szerint van ugyan kockázat, de alacsony az előrejelzett forgalom. Így Vásárosnamény és Záhony, valamint Vásárosnamény és Beregdaróc között; az ukrán oldalon ugyanis nem tervezik az építkezés folytatását.

A szakmai javaslat eredetileg az volt, hogy nevezzék „kiemelt főútnak”az új teremtményt, ám ezt elvetették, mert „a miniszterelnöki ígéretek gyorsforgalmi utakról szóltak”. Orbán Viktor vidéki körútján korábban valóban azt lengette be, hogy a megyei jogú városokat bekötik a gyorsforgalmiút-hálózatba. Most ezt kockázatos kompromisszummal valósítanák meg - írja a lap.

Szerző
Frissítve: 2015.09.16. 00:13

Az MSZP "gratulál" Orbánnak az újabb vasfüggönyért

A 2004-es európai uniós csatlakozásunk eredményeként évtizedes álmunkat valóra váltva ma már több mint egy évtizede szabadon járhatunk Európában - írja Harangozó Tamás, frakcióvezető-helyettes közleményében.

2007-ben pedig az a történelmi pillanat is eljött, amiről Trianon óta hosszú évtizedeken át álmodtunk, vagy még álmodni sem mertünk: hogy a határon túli magyar területek és Magyarország között békés úton eltűnjenek a határok. Gratulálunk Orbán Viktornak, aki a Vajdaság után Erdély és Magyarország közé is vasfüggönyt fog építeni - írta a szocialista képviselő.

Lásd még: Bejelentették - Kerítés lesz a magyar-román határon is

Szerző