Előfizetés

„A pokolból a mennybe”

Óriási csatában, ötméteresekkel nyert a magyar férfi vízilabda-válogatott Olaszország ellen a dél-koreai Kvangdzsuban rendezett Universiade tegnapi döntőjében. A sikernek köszönhetően együttesünk a két évvel ezelőtti sikert megismételve a dobogó legfelső fokára állhatott.

A találkozó meglehetősen rosszul kezdődött magyar szempontból. Vincze Balázs tanítványai 4-0-ás hátrányból álltak fel, sőt az utolsó negyed vége előtt vezettek, ám az olaszoknak sikerült egyenlíteniük, így ötméteresek következtek. A büntetőpárbajt végül 7-6-ra megnyerte a magyar csapat.

„Nagyon örülök, eléggé kilátástalannak tűnt a helyzetünk négygólos hátránynál - fogalmazott a vlv.hu-nak Vincze Balázs kapitány. - Nyilvánvaló volt, hogy a védekezést meg kell erősítenünk, feljavult támadójáték nélkül pedig esélytelenek vagyunk. Ez aztán szépen működött, a lövéseink végre megteltek energiával, és ezekkel aztán ki tudtuk lyukasztani őket. A végjáték eszméletlen volt, az utolsó negyedben öt vagy hat emberhátrányt kaptunk, nehezen tudtuk megtartani a döntetlent. Kis híján így is sikerült a rendes játékidőben lezárni a meccset, de ez így is szép és jó. Ez a nap mindig nagyon emlékezetes lesz emiatt is, de legfőképpen azért, mert július 14-én született Márk nevű fiam.”

„A pokolból a mennybe! Csapatként másztunk ki ebből a mélységből, amihez Barabás Botond cserekapus kellett. Az ő teljesítményét szeretném kiemelni, mert gyakorlatilag megnyerte nekünk a meccset - mondta Bisztritsányi Dávid csapatkapitány, majd az ünneplésről is szót ejtett. - Eszünk valamit, és gondolom, előkerül majd néhány üveg sör meg bor, talán még pezsgő is. Kiélvezzük ezt a nagyon szép pillanatot.”

Kirúgták Fabio Capellót

Egy hosszú történet ért végérvényesen véget azzal, hogy tegnap hivatalosan is bejelentették Moszkvában, megváltak az orosz labdarúgó-válogatott szövetségi kapitányától, Fabio Capellotól. Valójában már szűk egy hónappal ezelőtt ki akarták rúgni az olasz szakembert, miután a szbornaja újabb arcpirító vereséget szenvedett: hazai környezetben kapott ki az osztrákok elleni Európa-bajnoki selejtezőn, de a szövetség nem tudta előteremteni a világ legjobban fizetett szövetségi kapitányának lelépti díját.

Állítólag 15 millió euróról volt szó. Végül Aliser Uszmanov orosz oligarcha szállt be, s segítette ki a nem kis összeggel a szövetséget.

Az orosz válogatott szövetségi kapitányaként nagyon rájárt a rúd Capellóra. Ha 2012 júliusában az olasz szakvezető tudta volna, mi vár majd rá orosz honban, talán nem is írta volna alá szerződését. Akkor pedig minden olyan szépnek tűnt. Korábban a FIFA megszavazta, hogy Oroszország rendezheti a 2018-as labdarúgó világbajnokságot, az orosz bajnokságba áramlottak a külföldiek.

Pénz bőven volt. Capellónak 12 év után sikerült kivezetnie az orosz válogatottat a brazíliai vb-re. Ám itt kezdődtek a bajok. A szbornaja kiábrándító teljesítményt nyújtott. Ráadásul a Kreml elleni nemzetközi büntetőintézkedések miatt a pénz is elfogyott, s kiderült, hogy az orosz szövetség nem tudja állni a bérét, ezért több hónapig nem kapta meg a fizetését.

Nem kis összegről van szó: éves javadalmazása 9 millió euró. Végül Uszmanov állta azt a cechet is, de a válogatott sikereit már nem tudta megvásárolni: a szbornaja igen gyengén szerepel az Eb selejtezőkön is, s az osztrákok elleni vereség meg is pecsételte Capello sorsát.

Egyenlő erők küzdelme?

Az utóbbi években a Forma-1 sokat vesztett a ragyogásából és már közel sem számít olyan csábító látványosságnak a szurkolók számára. Elképzelések sokasága látott eddig napvilágot, hogy mivel lehetne javítani és izgalmasabbá tenni a versenyhétvégéket.

A brit nagydíjat megelőzően vált beszédtémává egy újabb koncepció, miszerint egy szombati sprintfutamot kéne rendezni az időmérő edzés után. A Forma-1-es Stratégiai Csoport víziói szerint a ráadásként beiktatott megmérettetés hasonlóképpen működne, mint az 1979-ben és 1980-ban megrendezett Procar Széria. A rövidéletű versenyszériáról elég annyit tudni, hogy minden pilóta egy 470 lóerős BMW M1-est vezethetett, így kiküszöbölve az autók közti technikai különbséget. Állandó indulói is voltak a sorozatnak, illetve F1-es pilótákkal kiegészülve vágott neki a mezőny egy-egy futamnak.

A bajnokság első évében Niki Lauda, majd 1980- ban Nelson Piquet lett a végső győztes. Christian Horner, a Red Bull versenyistálló csapatfőnöke szerint támogatni kéne a plusz futammal kapcsolatos felvetést. „A szurkolókat és a szervezőket is nagyon szórakoztatná a korábban Procar néven hívott versenyzés, ahol a legjobbak gyakorlatilag egyenautókba ülnek be, és úgy versenyeznek egymással. A mai világban nyilván vannak kereskedelmi kötelezettségek, és emiatt ezt nehéz lenne bevezetni, de érdemes lenne átgondolni a koncepciót bizonyos eseményeken”.

A brit szakember hozzátette, hogy a kérdés olyan további nehézségeket hordoz magában, minthogy melyik autógyártó biztosítaná az autókat, milyen reklám és szponzor feliratok lehetnének olvashatóak a versenyzők autóin, illetve kiknek lehetne pilótaként jogosultságuk képviselni a saját csapatukat. Egy biztos, a „Száguldó Cirkusz” mielőbbi változások elé kell, hogy nézzen.

„A szurkolók versenyzésre vágynak. Most van egy domináló csapatunk már 18 hónapja. Persze jó munkát végeztek, meg is érdemlik a helyzetüket, de másfelől azt is látni kell, hogy az eredmények ma rendkívül kiszámíthatóak, ami nem teszi vonzóbbá a sorozatot”- vélekedett a „Bikák” csapatfőnöke, utalva a jelenlegi Mercedes dominanciára. Horner ebben is veszélyt lát, ugyanis a technológia-központúság és a show közötti különbség évről-évre növekszik, miközben a szurkolók nincsenek megelégedve a látottakkal.