Egy bestseller újabb hódítása

Publikálás dátuma
2014.08.12. 16:51

Még néhány hónap, és az októberi Párizsi Autószalonon teljes pompájában bemutatkozik az új Opel Corsa. Az Opel bestsellerének ötödik nemzedéke magasabbra emeli a kiskategória mércéjét, és az autózás teljesen új érzését adja. Erről gondoskodik a megannyi változás kívül-belül, mint a különösen hatékony 1,0 literes benzines turbómotor, a legújabb kivitelű, csekély súrlódású sebességváltó vagy a vadonatúj futómű.

Harminckét év és négy generáció során csaknem 12 millió Corsa talált gazdára Európában, közülük 2,8 millió a jelenlegi negyedik nemzedékből. Ez évente átlagosan 370 ezer darabot jelent, amivel kategóriájának tartósan legkedveltebb modelljei közé tartozik az Opel Corsa. A siker egyik titka, hogy jól áttekinthető négyméteres hosszúságon belül kínál bőséges férőhelyet öt személynek – legyen szó a családbarát ötajtós- vagy a sportosabb szabású háromajtós karosszériáról. Külleme ugyanakkor nemcsak praktikus, hanem fiatalos, dinamikus, rendkívül vonzó. Ehhez a recepthez igazodik az új Corsa is – miközben radikálisan más. A külső design frissebb, kidolgozottabb, karakteresebb.

A frontrészt alapvetően meghatározzák a szárny formájú lámpák az Opelre annyira jellemző szárny alakú LED nappali menetfénnyel, a grillráccsal, valamint oldalt a már ismerős pengevonalat is megkapta a Corsa. Hátul a széles lámpák optikailag szélesebbnek mutatják az autót. Mégis akkor a legszembetűnőbb a változás, amikor vezetjük az autót. Teljesen új belső berendezés, még komfortosabb futómű, direktebb kormány, teljesen új motorok és jelentősen csökkentett zajszint adnak friss élményt.

Egy igazi különlegesség rejtőzik a Corsa E gépteteje alatt, az Opel új kis benzines motorcsaládjából: a teljesen új fejlesztésű háromhengeres 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo. A korszerű, kompakt, teljesen alumíniumépítésű erőforrás természetesen Euro 6-os, és az 1.0 literes háromhengeresek közül egyedüliként kiegyensúlyozó tengelyes, miáltal nagyon halkan és rezgésmentesen jár, új mércét állítva fel a maga kategóriájában. Kétféle teljesítménnyel készül – 66 kW/90 LE és 85 kW/115 LE –, az erőteljes nyomaték mindkét esetben 170 newtonméter már 1800-as fordulatszámon. Ezekhez a motorokhoz széria a Start/Stop rendszer.

A motorkínálat benzines oldalát az új, 74 kW/100 LE teljesítményű, 200 newtonméter csúcsnyomatékú 1,4 literes Turbo mellett két továbbfejlesztett szívómotor bővíti, 1,2 és 1,4 liter lökettérfogattal. Alaposan átdolgozott, immár Euro 6-os 1.3 CDTI teszi teljessé a választékot. A legtakarékosabb Corsa változat - 70 kW/95 LE, 5 sebességes manuális váltóval és Start/Stoppal – kibocsátása csak 89 g/km CO2. További alacsony emissziójú változatok tavasszal érkeznek.  

Hozzájárulnak az új Corsa vezetésének élményéhez a komfortra és hatékonyságra hangolt sebességváltók is. Az egyliteres, közvetlen befecskendezésű benzines turbómotor mindkét változatához teljesen új, kompakt, hatfokozatú váltómű járul, amely minimális súrlódással csökkenti a fogyasztást, és egzaktul, simán, gyorsan kapcsolható. Ezenkívül kínál az Opel egy legújabb generációs hatfokozatú automatát, valamint egy szintén komplett új, javított reakcióidejű Easytronic 3.0 robotváltót is – amely optimálisan ötvözi a manuális sebességváltó hatékonyságát az automata komfortjával.

Az új Corsában a biztonságot olyan rendszerek fokozzák, mint a holttér-figyelő, a frontális ütközés veszélyére figyelmeztető Opel frontkamera, a követési távolság érzékelő, a jelzőtábla-felismerő, a sávtartó- és távfény-asszisztens, valamint a Corsához mostantól kapható xenonfényszóró. A gumiabroncs nyomásvesztésére is jelzés hívja fel a figyelmet. A közlekedést ezen túl parkolóasszisztens, tolatókamera és emelkedőn elindulási asszisztens könnyíti meg. Hideg téli napokon aranyat ér a fűthető első ülés, kormánykerék és szélvédő.

Témák
autó Opel Bulvár

A DK megőrizné az ellenzéki megállapodást

A Demokratikus Koalíció sajnálja, hogy máig nem sikerült létrehozni a teljes körű ellenzéki megállapodást a budapesti önkormányzati választásra. Azért folytatunk tárgyalásokat, hogy a megállapodás mégis megszülessen. Rajtunk eddig sem múlt, hogy az egyezség mindhárom fél számára korrekt, tisztességes és méltányos feltételeket tartalmazzon - olvasható a párt közleményében.

Ha mégsem jönne létre a teljes körű megállapodás, a DK arra kéri az MSZP-t és az Együtt-PM szövetséget, hogy mivel az eredeti megállapodás 95 százaléka egyik fél által sem vitatott, az egyezségnek ezeket a pontjait a szövetséges pártok továbbra is tekintsék érvényesnek. Ezt a Demokratikus Koalíció önmagára nézve szívesen tekinti kötelezőnek.

A Demokratikus Koalíció továbbra is abban érdekelt, hogy a lehető legszélesebb együttműködés alakuljon ki a demokratikus ellenzéki pártok között. Csak így lehet reális esélyünk arra, hogy reményt kínáljunk a fővárosban változást akaró demokraták százezreinek, hogy Tarlós István és a Fidesz pártkatonái leválthatók - olvasható a DK közleményében.

Szerző

A DK megőrizné az ellenzéki megállapodást

A Demokratikus Koalíció sajnálja, hogy máig nem sikerült létrehozni a teljes körű ellenzéki megállapodást a budapesti önkormányzati választásra. Azért folytatunk tárgyalásokat, hogy a megállapodás mégis megszülessen. Rajtunk eddig sem múlt, hogy az egyezség mindhárom fél számára korrekt, tisztességes és méltányos feltételeket tartalmazzon - olvasható a párt közleményében.

Ha mégsem jönne létre a teljes körű megállapodás, a DK arra kéri az MSZP-t és az Együtt-PM szövetséget, hogy mivel az eredeti megállapodás 95 százaléka egyik fél által sem vitatott, az egyezségnek ezeket a pontjait a szövetséges pártok továbbra is tekintsék érvényesnek. Ezt a Demokratikus Koalíció önmagára nézve szívesen tekinti kötelezőnek.

A Demokratikus Koalíció továbbra is abban érdekelt, hogy a lehető legszélesebb együttműködés alakuljon ki a demokratikus ellenzéki pártok között. Csak így lehet reális esélyünk arra, hogy reményt kínáljunk a fővárosban változást akaró demokraták százezreinek, hogy Tarlós István és a Fidesz pártkatonái leválthatók - olvasható a DK közleményében.

Szerző