Előfizetés

Csak az egyetemek nem szólhatnak bele, ki lesz a kancellár

A felsőoktatási államtitkár szerint ha szüksége van az országnak öt egyiptológusra, akkor azt képezni kell, ha viszont öt egyetemen öt-öt szabadbölcsészt képeznek, azt át kell gondolni – derül ki Palkovics Lászlónak a Magyar Narancs csütörtöki számában megjelent interjújából.

Az új felsőoktatási államtitkár szerint nincs értelme annak, hogy olyan szakembert képezzenek, aki nem elégít ki társadalmi, illetve gazdasági igényt, ezért a gazdaságnak is szerepe van abban, hogy eldöntsék, milyen mennyiségben, milyen minőségben és milyen szakembereket képezzen egy intézmény.

Az egyetemek gazdasági felügyeletére kinevezett kancellárok Palkovics szerint a gazdasági szakértelem eddigi hiányát lesznek hivatottak pótolni. Még jóval a kancellári pályázatok kiírása előtt Orbán Viktor azt nyilatkozta, hogy egy részét már tudja azoknak a személyeknek, akiket ki fog nevezni, de az államtitkár most cáfolta, hogy ez azt jelentené, hogy előre megvannak a pályázatok nyertesei. A kiválasztási folyamatba viszont az intézményeket nem fogják bevonni, csak annak a meghatározásába, hogy a pályázatban mit várjanak el a kancellártól.

Nem erősödött, 311 fölött a forint/euró árfolyam reggelre is

Szűk sávban mozgott a forint árfolyama, csütörtök reggelre a főbb devizákkal szemben alig változott a bankközi piacon.

Az eurót reggel hét órakor 311,77 forinton jegyezték. Előző este 311,70 forint volt az árfolyama. Egy amerikai dollár 232,75 forintot ért a szerda esti 232,98 forint után. A svájci frank 256,15 forinton állt, előző este 256,03 forinton. A japán jennel 2,2646 forinton kereskedtek. Tizenkét órával korábban 2,2625 forint volt. 

Az euró halványan erősödött, 1,3395 dolláron forgott az előző esti 1,3380 dollár után

Pető György repülési szakértő

Publikálás dátuma
2014.07.31. 07:30

Az ismétlődő balesetek miatt kell-e félni a repüléstől?

Továbbra sincs a repülésnél biztonságosabb közlekedési mód. A légitársaságok fokozottan ügyelnek a biztonságra, sőt, ebből a szempontból a légiközlekedés ma már túlbiztosított, köszönhetően a szerkezeti kialakításoknak. A pilóták nagy többsége is kiválóan képzett, még ha a balesetek többsége nem technikai, hanem humán hibából is történik.