Tarlós István és Wintermantel Zsolt mellébeszél metróügyben

Tarlós István főpolgármester és Wintermantel Zsolt fővárosi közlekedési tanácsnok mindenről beszél, csak a valóságról nem. Amit a metrófelújításokról és metróépítésről hétfői közleményükben írnak, az egyszerűen nem igaz. A fideszes politikusok állításai tételesen cáfolhatók - írja közleményében Kunhalmi Ágnes.

1. Egyszerűen nem igaz Tarlós István és Wintermantel Zsolt azon állítása, miszerint a kisföldalatti szerelvényeihez korábban „hozzá se nyúltak”. A földalatti felújítása során 1996-ban felújították a földalatti járműveit, új fényezést, üléseket, borítást, padlóburkolatot és lámpatesteket kaptak. Kicserélték az alagútkerekeket és a forgóvázakat, valamint megújult az ajtók működtetése.

2. Az M2-es metró felújítása a városban élők érdekében folyt négy éven át. A rengeteg utast szállító metrót csak szakaszosan lehetett lezárni a közlekedés fenntartása mellett, a vonal teljes lezárása a város megbénulását okozta volna. Talán nem véletlen, hogy Tarlós István vezetése mellett az M3-as metró síncseréjét is hétvégenként végzik, a hétköznapi metróleállítás ugyanis ellehetetlenítené a budapestiek közlekedését.
Az sem igaz, hogy az M2-es metró új járműveit 2010 után szerezték be. Az első új metrók 2009 elején már Budapesten voltak, a világszerte problémamentesen közlekedő típus budapesti forgalomba állítását a kormányváltás után a kormány alá rendelt Nemzeti Közlekedési Hatóság állította le 2010 nyarán. Azzal is kár érvelni, hogy az M2-es metró biztosítóberendezéseit csak 2013-ban cserélték ki, hiszen a főpolgármesternek mérnökként tudnia kellene, hogy az új berendezések beépítésével meg kellett várni, hogy kizárólag az új metrószerelvények fussanak a vonalon.

3. Közismert, hogy az M4-es metró építését az első Orbán-kormány akadályozta meg a „gazdag országok luxusára” hivatkozva. A metró végül a baloldali kormányok támogatásával kezdett épülni, 2007-ben már az alagutak készültek, 2010-ben pedig szerkezetkész állapotban volt a metró. Tarlós István városvezetésének további csaknem 4 év kellett ahhoz, hogy a fennmaradó munkákat elvégezze. A fideszes vezetés azóta sem tett semmit annak érdekében, hogy a metróépítés második szakaszát folytatni lehessen, noha tudnia kellene, hogy jelenlegi hosszában az új vonal nem tölti be eredetileg tervezett funkcióját.

4. Az M3-as metró meghosszabbítása és felújítása már Budapest 2008-as Integrált Városfejlesztési Stratégiájában is szerepelt és a BKV-nál is készültek a felújításra vonatkozó tanulmányok. 2010 előtt a Fővárosi Közgyűlés jóváhagyásával a metró járművei is átestek olyan nagyobb alkatrészcseréken és javításokon, amely meghosszabbította a szerelvények élettartamát. Távolról sem igaz tehát, hogy az előző városvezetés és a közgyűlés nem foglalkozott a témával.

Arra kérem Tarlós Istvánt és Wintermantel Zsoltot, hogy az október 12-ig hátralévő időszakban inkább a 3-as metró felújításának elindításáért dolgozzanak, ne mellébeszéléssel és tények elfedésével mulassák azt a kis időt.

Szerző

Sesztákot ki sem kellett volna nevezni

Ha Seszták Miklóst ki sem nevezték volna nemzeti fejlesztési miniszternek, akkor a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnak nem kellene naponta magyarázkodnia az offshore tevékenységtől a fiktív cégalapításokig számos sötét ügyben érintett vezetője miatt - írja közleményében Budai Bernadett.

Seszták Miklós már akkor kihúzta magát a feddhetetlen politikusok listájáról, amikor kiderült, egy offshore-cégcsoport felügyelőbizottsági tagjaként tizenkét és fél milliárd forint uniós támogatás bezsebeléséhez volt köze, és akkor vált végleg méltatlanná a miniszteri rangra, amikor kitudódott, hogy ügyvédként több száz cég eltüntetésében játszott szerepet.

A miniszter újabb ködös ügyleteiről megjelent sajtóhírek csak megerősítik, hogy Seszták Miklósnak nincs helye a közéletben. Seszták Miklóst továbbra is az Orbán-kormányt vastagon átszövő fideszes gazdasági maffia beltagjának tekintjük.

Szerző

"Kissé gyanús" - Orbán sajtófőnöke reagál

A miniszterelnök körül riasztóan megnőtt a meglehetősen szervilis, ám a világ felé buta agresszivitást mutató emberek száma - ez a meglepő mondat jelent meg reggel a Magyar Nemzetben. Bár nem nevezte meg a cikk szerzője, hogy pontosan kire gondol, a szövegből ki lehet találni: "Ennek a típusnak a jellemző példája a miniszterelnök sajtósa, aki fizikailag is inzultálta kollégánkat, miközben az lenne a dolga, hogy segítse a munkájukat végző újságírók tevékenységét. Mi a magunk részéről jeleznénk: a bunkóság, az agresszivitás, de még a lihegő szervilizmus sem tartozik a polgári, keresztény, konzervatív erények közé."

Kora délután válaszolt az őt ért bírálatra Havasi Bertalan. A miniszterelnök sajtófőnöke szerint a hazugság sem polgári erény.

A közlemény szó szerint így szól: "Szeretném felhívni a Magyar Nemzet figyelmét, hogy a hazugság nem tartozik a polgári, keresztény, konzervatív erények közé. Komolyan hihetőnek és reálisnak tartja a Magyar Nemzet, hogy miközben háttal állok három fotósnak (a Magyar Nemzeté, a táborszervezőké plusz egy ismeretlen), akik háromszoros túlerővel tolnak előrefelé, "te pöcs" és "lefejellek" fenyegetőzésekkel, és akiket én "Ne toljatok már be a kocsiba, jó? Köszönöm!" szavakkal próbálok jobb belátásra téríteni (videofelvétel bizonyítja!), tehát hogy mindezek után én vagyok az "inzultáló", a "bunkó", az "agresszor"? Érdekes: a táborszervezők fotósa még ott helyben bocsánatot kért tőlem, ezzel szemben a Magyar Nemzet rágalmazó cikkel áll elő - több nappal az eset után. Kissé gyanús - zárja közleményét Havasi Bertalan, a miniszterelnök sajtófőnöke.

Szerző