Már ki is szállt az adóhatóság az RTL Klubhoz

Szerda kora délután megjelentek a Nemzeti Adó és Vámhivatal (NAV) munkatársai az RTL Klub televíziónál - tudta meg az atv.hu.

A hírt Kolosi Péter programigazgató megerősítette.

Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter egy héttel ezelőtt jelentette be, hogy arra utasította az adóhivatalt, indítson felülvizsgálati eljárást az RTL ellen. Varga Mihály múlt szerdai sajtótájékoztatóján a reklámadóval kapcsolatban az RTL-re utalva azt mondta, a nemrég elfogadott adó hatályba lépése után derült ki, hogy vannak olyan szereplők, akik nem kívánnak adót fizetni. A sajtótájékoztatón az is kiderült, hogy az aznapi kormányülés egyik kiemelt témája volt a reklámadó és az RTL.

A kereskedelmi tévé programigazgatója akkor úgy reagált, hogy állnak a vizsgálat elé, hiszen az adóhatóság egyébként is gyakran ellenőrzi őket - írja az atv.hu.

Szerző

A DK az Európai Bizottsághoz fordult a reklámadó ügyében

 Molnár Csaba és Niedermüller Péter, a Demokratikus Koalíció (DK) két európai parlamenti (EP-) képviselője kérdést intézett az Európai Bizottsághoz a reklámadóval kapcsolatban - közölte a DK sajtóirodája.

Molnár és Niedermüller - hivatkozva a Lisszaboni Szerződés, az EU Alapjogi Chartája, valamint az Emberi Jogok Európai Egyezménye megfelelő cikkelyeire - azt kérdezte az uniós jog tiszteletben tartásán is őrködő javaslattevő-végrehajtó intézménytől, hogy a magyar törvény mennyiben felel meg a független médiával kapcsolatos európai értékeknek és normáknak, és ha ezekkel nem áll összhangban, szándékában áll-e az Európai Bizottságnak jogi eljárást kezdeményezni a sajtószabadsággal kapcsolatos uniós vívmányok védelmében.

A képviselők szerint a reklámadóról szóló magyar törvény korlátozza a sajtószabadságot és torzítja a médiapiaci versenyt, amennyiben "az adóból befolyó teljes összeg kétharmadát az ellenzékinek nem mondható, de a kormány által nem ellenőrzött, a reklámpiac alig 15 százalékát birtokló TV-csatornának, az RTL Klubnak kell befizetnie".
A DK politikusai emlékeztettek arra, hogy a törvénnyel kapcsolatban aggodalmainak adott hangot az Európai Biztonsági és Együttműködési Szervezet (EBESZ) sajtószabadságért felelős képviselője, Dunja Mijatovic is.

Szerző

Hivatalos: nem Albert Flóriánról nevezik el a stadiont

Publikálás dátuma
2014.07.02. 18:56
FOTÓ: MTI Illyés Tibor
A Groupama Garancia Biztosító hét évre szóló szerződést kötött a Ferencváros új stadionját üzemeltető Lagardére Unlimited Stadium Solutions Kft.-vel, így a nemrég felépült létesítmény hivatalos neve Groupama Aréna lesz.

A Groupama Garancia Biztosító 7 évre szóló szerződést írt alá a stadiont üzemeltető Lagardére Unlimited Stadium Solutions Kft.-vel, az új FTC-stadion névadó szponzorációs tevékenységéről. A biztosítótársaság 2014 júliusától a stadion névadó szponzora, illetve a csapat exkluzív partnereként továbbra is elkötelezetten támogatja a zöld-fehér gárdát. Az új stadion hivatalos neve Groupama Aréna lesz.

A Groupama Garancia Biztosító széleskörű szponzorációs tevékenységén belül már 2011 óta gyémántfokozatú támogatója a Ferencvárosi Torna Clubnak. A mostani döntést elsősorban az indokolta, hogy a biztosító meglévő és aktív sportszponzorációs tevékenységét tovább szeretné bővíteni, és mint névadó szponzor kíván színvonalas helyszínt biztosítani a családok és sportkedvelők biztonságos kikapcsolódásra.

"Európában bevett gyakorlat, hogy egy stadion nevét a fő támogatóról kapja. Magyarországon ez a kezdeményezés még egyedinek számít, ezért megtisztelő a számunkra, hogy elsők között élhettünk a lehetőséggel. Hisszük, hogy a Groupama Garancia Biztosító többéves aktivitása a sport és futball terén bizonyítékul szolgálhat arra, hogy névadó támogatóként egyedülálló és kiváló szórakozási lehetőséget biztosítsunk a családoknak és a sportok szerelmeseinek"- mondta Yann Ménétrier, a Groupama Garancia Biztosító vezérigazgatója.

A szerződés értelmében a biztosítótársaság nem csupán gyémánt fokozatú támogató, hanem immár a Fradi hazai mérkőzéseinek otthont adó stadion hivatalos névadója és a csapat exkluzív partnere.

"Természetesen az FTC szponzorációja továbbra is megmarad, hiszen hosszú ideje elkötelezett támogatói vagyunk a csapatnak, bízunk sikereikben és abban, hogy a magyar bajnokságban is egyre előkelőbben szerepel majd"- tette hozzá a Groupama Garancia Biztosító vezérigazgatója.

AZ FTC büszke arra, hogy Európa egyik legmodernebb futball arénájában játszhatja mérkőzéseit. A zöld-fehér klub a "legek stadionjában" szeretné minden tekintetben a legjobban kiszolgálni szurkolóit.

"A Ferencváros az ország legnépszerűbb csapata, a klub az elmúlt pár esztendő kitartó és állhatatos munkájának köszönhetően előbb talpra állt, majd megerősödött és így várja az előtte álló feladatokat. Bízunk benne, hogy az új stadionnal nemcsak Európa legkorszerűbb helyszínét tudjuk garantálni a látogatóknak, hanem egy egyedülállóan megbízható és komfortos szórakozási lehetőségét tudunk biztosítani a szurkolóknak. Ide bárki bátran hívhatja családtagjait is. A Groupama Arénában a szurkolók biztonságban és korábban sehol sem tapasztalt kényelemben érezhetik magukat"- mondta Kubatov Gábor, az FTC elnöke.

Szekeres Tamás, a Lagardére Unlimited Stadium Solutions (LUSS) Kft. ügyvezető igazgatója hangsúlyozta, hogy a Groupama Aréna esetében nem csak egy futballstadionról, hanem egy modern koncert- és rendezvényhelyszínről is beszélünk. A LUSS Kft. neves előadókkal és sportesemények szervezőivel folytat jelenleg is tárgyalásokat, amelyekkel kapcsolatban hamarosan konkrétumokról is beszámolhat az üzemeltetést végző cég.

"Először is köszönetet szeretnék mondani a Groupama Garancia Biztosítónak és a Ferencvárosi Torna Clubnak azért, hogy létrejöhetett ez a talán életre szóló, de mindenképpen hosszú távú partnerkapcsolat, amely garanciát jelent az aréna sikeres, minden igényt kielégítő működésére, üzemeltetésére. A feltételek mindehhez adottak, hiszen a stadion építése befejeződött, amelyről a hazai és nemzetközi közönség augusztus 10-én, a Chelsea elleni mérkőzésen győződhet meg testközelből"- mondta Szekeres Tamás.

A LUSS Kft. ügyvezető igazgatója azt is kifejtette, hogy a jegyek és bérletek értékesítése jó ütemben halad, az első két hét alatt több mint 4000 bérlet talált gazdára. "Komoly érdeklődés mutatkozik a különlegességnek számító VIP Gold bérletek, és az úgynevezett Sky Boxok iránt is: utóbbiak olyan 13-16 fős exkluzív termek, amelyek a pályára nyíló legjobb kilátással, exkluzív szolgáltatásokkal teszik teljessé a stadionlátogatás élményét"- tette hozzá az ügyvezető igazgató.

Szerző