2500 trafik a megélhetés határán

Publikálás dátuma
2013.11.29. 16:35
Fotó: K2 Press, Népszava.
Az aránytalan forgalomkülönbségekkel indokolta a dohánytermék-kiskereskedelmi tevékenységhez kapcsolódó engedélyezési eljárás szabályairól szóló kormányrendelet módosítását a Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. vezérigazgatója pénteken, az MTI-nek nyilatkozva.

Gyulay Zsolt közölte: kimutatásaik szerint a 6300 dohányboltból, a  hipermarketekben, plázákban, benzinkutakon működő 200 dohánybolt a piaci forgalom 17 százalékát lefölözte. Ezzel szemben 2500 trafik a megélhetés határán van.

Ismertetése szerint ezért változott a dohányboltok elhelyezkedésére vonatkozó előírás: a jövőben egy üzlet sem nyitható egy másik trafik bejáratától 200 méteres távolságon belül, a változtatás ugyanakkor csak a november 30-a után benyújtott új engedélyekre vagy a meglévők módosítására vonatkozik. 

Hozzátette: a jövő júniustól a plázákban vagy benzinkutakon sem működhet dohánybolt, a változások értelmében ugyanis a 2500 négyzetméternél nagyobb alapterületű eladótérrel rendelkező üzletekben, valamint az üzemanyagtöltő állomásokon legfeljebb 2014. május 30-ig lehet dohánytermék-kiskereskedelmi tevékenységet folytatni.

Gyulay Zsolt a csütörtökön megjelent kormányrendelet-módosítással kapcsolatban hangsúlyozta: a meglévő koncessziós joga mindenkinek megmarad, a zavartalan ellátás biztosított.

A változtatás a nemdohányzók érdekében tett folyamatos intézkedések újabb lépése - fűzte hozzá.

Szerző

Új magyar rekord: 3,8 milliárd forint egy kilométer autópályáért

Jávor Benedek az Együtt-PM társelnöke egy a választási szövetség által kitalált, úgynevezett Arany szalagkorlát-díjat vitt a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium elé pénteken. A politikus a helyszínen tartott sajtótájékoztatóján azt mondta, a "díj" a "magyar autópálya-építések legdrágább autópályájáért jár", mert egy írásbeli kérdésre adott válaszból kiderült, hogy az M4-es Abony-Fegyvernek közötti szakaszát kilométerenként 3,8 milliárd forintért épül.

 A független képviselő elmondta, hogy a nem egészen harminc kilométeres, egy Tisza-hídat is magába foglaló szakasz így több mint 110 milliárd forintba kerül. Hangsúlyozta, hogy ez körülbelül ötven százalékkal magasabb, mint a német autópálya-építések költsége.

Egyúttal visszautalt arra, hogy a Fidesz ellenzékben az M7-es autópálya Zamárdi-Balatonszárszó közötti szakaszát, amelyiknek része a köröshegyi völgyhíd is, "a bűnös Gyurcsány-kormány szimbólumaként aposztrofálta". Az a szakasz kilométerenként 2,88 milliárdba került, tehát akkor ez az "abony-fegyverneki 3,8 milliárdos kilométerenkénti autópálya a Fidesz maffiállamának a harminc kilométeres köztéri szobra" - jelentette ki.

Jávor Benedek elmondta azt is, hogy a kérdésre adott miniszteri válasz érveit nem tartja elfogadhatónak. Az M43-as egyik szakasza, amely a Abony-Fegyvernek közöttihez hasonlóan szintén magában foglal egy Tisza-hidat, 2,15 milliárd forintba kerül kilométerenként - tette hozzá.

Azt is megjegyezte, hogy az euróárfolyam "elszállására" és a vállalkozók számára hozzáférhető hitelek drágaságára utaló hivatkozások "nem egyebek, mint a miniszter asszony részéről a nyílt beismerése a Fidesz-kormány csődjének".
Hozzátette, Németh Lászlóné egy korábbi, 2012-es írásbeli kérdésre még azt felelte, hogy a 2006-os 2,2 milliárd forintról 2011-re 1,4 milliárd forintra csökkent egy kilométer autópálya felépítésének költsége.

A társelnök a sajtótájékoztatón bemutatta a magával hozott díjat, egy lapra szerelt aranyszínű hurokpálya-makettet, amelyen egy játékautó járt körbe-körbe.

Kérdésre válaszolva a politikus azt mondta, az MSZP és az Együtt-PM közleményben fog reagálni a Demokratikus Koalíciót (DK) vezető Gyurcsány Ferenc volt miniszterelnök csütörtöki, az ATV-ben elhangzott szavaira, amelyek szerint december 10-éig legalább az MSZP-nek, az Együtt–PM-nek és a DK-nak tárgyalást kell kezdenie a közös fellépésről. Hozzátette: a Demokratikus Koalíció augusztus végén része volt annak a tárgyalásnak, amelynek végeredményeképpen megszületett az MSZP és az Együtt-PM egyezsége. "Attól az asztaltól Gyurcsány Ferenc felállt és elment. Én azt gondolom, hogy ezek után neki nem ultimátumokat kéne az ajtón kívülről ordibálnia, hanem meggondolnia, hogy hogyan tud hozzájárulni az ellenzék győzelméhez" - jelentette ki.

Szerző

Új magyar rekord: 3,8 milliárd forint egy kilométer autópályáért

Jávor Benedek az Együtt-PM társelnöke egy a választási szövetség által kitalált, úgynevezett Arany szalagkorlát-díjat vitt a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium elé pénteken. A politikus a helyszínen tartott sajtótájékoztatóján azt mondta, a "díj" a "magyar autópálya-építések legdrágább autópályájáért jár", mert egy írásbeli kérdésre adott válaszból kiderült, hogy az M4-es Abony-Fegyvernek közötti szakaszát kilométerenként 3,8 milliárd forintért épül.

 A független képviselő elmondta, hogy a nem egészen harminc kilométeres, egy Tisza-hídat is magába foglaló szakasz így több mint 110 milliárd forintba kerül. Hangsúlyozta, hogy ez körülbelül ötven százalékkal magasabb, mint a német autópálya-építések költsége.

Egyúttal visszautalt arra, hogy a Fidesz ellenzékben az M7-es autópálya Zamárdi-Balatonszárszó közötti szakaszát, amelyiknek része a köröshegyi völgyhíd is, "a bűnös Gyurcsány-kormány szimbólumaként aposztrofálta". Az a szakasz kilométerenként 2,88 milliárdba került, tehát akkor ez az "abony-fegyverneki 3,8 milliárdos kilométerenkénti autópálya a Fidesz maffiállamának a harminc kilométeres köztéri szobra" - jelentette ki.

Jávor Benedek elmondta azt is, hogy a kérdésre adott miniszteri válasz érveit nem tartja elfogadhatónak. Az M43-as egyik szakasza, amely a Abony-Fegyvernek közöttihez hasonlóan szintén magában foglal egy Tisza-hidat, 2,15 milliárd forintba kerül kilométerenként - tette hozzá.

Azt is megjegyezte, hogy az euróárfolyam "elszállására" és a vállalkozók számára hozzáférhető hitelek drágaságára utaló hivatkozások "nem egyebek, mint a miniszter asszony részéről a nyílt beismerése a Fidesz-kormány csődjének".
Hozzátette, Németh Lászlóné egy korábbi, 2012-es írásbeli kérdésre még azt felelte, hogy a 2006-os 2,2 milliárd forintról 2011-re 1,4 milliárd forintra csökkent egy kilométer autópálya felépítésének költsége.

A társelnök a sajtótájékoztatón bemutatta a magával hozott díjat, egy lapra szerelt aranyszínű hurokpálya-makettet, amelyen egy játékautó járt körbe-körbe.

Kérdésre válaszolva a politikus azt mondta, az MSZP és az Együtt-PM közleményben fog reagálni a Demokratikus Koalíciót (DK) vezető Gyurcsány Ferenc volt miniszterelnök csütörtöki, az ATV-ben elhangzott szavaira, amelyek szerint december 10-éig legalább az MSZP-nek, az Együtt–PM-nek és a DK-nak tárgyalást kell kezdenie a közös fellépésről. Hozzátette: a Demokratikus Koalíció augusztus végén része volt annak a tárgyalásnak, amelynek végeredményeképpen megszületett az MSZP és az Együtt-PM egyezsége. "Attól az asztaltól Gyurcsány Ferenc felállt és elment. Én azt gondolom, hogy ezek után neki nem ultimátumokat kéne az ajtón kívülről ordibálnia, hanem meggondolnia, hogy hogyan tud hozzájárulni az ellenzék győzelméhez" - jelentette ki.

Szerző